مشاور اجرایی استاندار لرستان:

لرستان خبر: مشاور اجرایی استاندار لرستان گفت: معادن قوی در شهر خرم‎آباد، سنگ‎های تزئینی گوهره، معادن گچ، گیاهان دارویی، معادن قیر، شبکه‎های ارتباطی بسیار خوب و...از جمله ظرفیت‎های استان لرستان و به خصوص شهرستان خرم‎آباد است که زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

لرستان خبر، محمدرضا ملکی‌راد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در خرمآباد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد و راهاندازی منطقه ویژه اقتصادی برای هر منطقه مزایای خاص خود را دارد، بنابراین ما به دنبال ایجاد منطقه اقتصادی در شهرستان خرمآباد به عنوان مرکز استان لرستان هستیم.

 

مشاور اجرایی استاندار لرستان یادآور شد: ما به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان هستیم که در این خصوص نامهای در زمان سوم خرداد ماه به رئیس مناطق ویژه اقتصادی کشور زدهایم، این در حالی است که در سفر رئیس جمهور به استان لرستان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

این مسئول یادآور شد: یکی از فاکتورهای اصلی برای صنایع در استان آب است که خوشبختانه خرمآباد از این نعمت الهی به خوبی بهرهمند است.

 

ملکی‌راد متذکر شد: طرح ایجاد منطقه اقتصادی در شهر خرمآباد در مرحله بررسی در شورای هماهنگی است که تا دو هفته آینده جواب آن به ما داده میشود که پس از موافقت هیئت دولت که در سفر به استان لرستان قول اجرایی شدن آن را دادهاند، در قالب لایحه به مجلس ارائه میشود.

 

این مسئول ادامه داد: در صورت تصویب مجلس که در این مرحله همت و تلاش همه نمایندگان استان لرستان به ویژه شهرستان خرمآباد را میطلبد، کارهای عملیاتی آن انجام میشود.

 

وی بیان داشت: 72 هکتار زمین به منظور ایجاد این منطقه در شهرستان خرمآباد در نظر گرفته شده است و در صورت عملیاتی شدن آن قابل افزایش است.

 

مشاور اجرایی استاندار لرستان اضافه کرد: در نظر گرفته شده است، شهرک صنعتی شماره سه شهرستان خرمآباد برای این منطقه در نظر گرفته شده است و اگر این طرح تصویب شود، بندر خشک این استان که تاکنون عملیاتی نشده است، انجام میشود که این برای استان یک ظرفیت خوبی است.

 

این مسئول تصریح کرد: میزان اشتغال و اراضی مورد نیاز این منطقه در شهرستان خرمآباد بستگی به نوع طرح و تعداد سرمایهگذاری که در این منطقه وارد میشود.

 

ملکیراد در پایان عنوان داشت: دولت در این گونهها طرحها حمایت میکند و هیچ محدودیتی برای حمایت از این سرمایه‌گذاران ندارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات