مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: 170 هزار واحد مسکن روستایی در استان لرستان وجود دارد که شهرستان الیگوردز و بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد به دلایلی از قبیل نگرانی در بخش بازپرداخت تسهیلات، کمترین مشارکت مردم و کمترین بهره‌مندی را در بخش مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی دارند.

لرستان خبر، فرهاد خاکی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان لرستان، اظهار داشت: به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های روستایی در استان لرستان مطالعات بر روی 15 بخش انجام گرفته است و مقرر شد، طرح‌های مطالعاتی پس از تصویب توسط کمیته فنی به تصویب کارگروه امور زیربنایی برسد و برای تایید نهایی به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال شود.

 

وی ادامه داد: از بین 15 بخش مورد بررسی، تاکنون طرح‌های مربوط به 12 بخش در استان را شورای برنامه‌ریزی استانداری تصویب کرده ‌است و دو بخش نیز به تصویب کارگروه امور زیربنایی رسیده است و به شورا ارسال شده و بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد نیز در کمیته فنی تصویب شد و منتظر تاییدیه کارگروه فنی استان است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان عنوان داشت: براساس آمار کشور در سال گذشته با توجه به ضرورت انجام کار، طرح‌های استان لرستان به طور کامل تکمیل و ارائه شد که به خصوص در مطالعات انجام شده، بر روی بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد کارهای بزرگی انجام شده است.

 

این مسئول بیان داشت: در مجموع 127 روستا به منظور تهیه طرح هادی جدید، در برنامه قرار دارند که اعتباری برابر یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص داده شده است و موظف هستیم، تا سال 94 و تا پایان برنامه پنجم، طرح هادی مربوط به روستاهای بالای 20 خانوار را تهیه کنیم.

 

وی افزود: با اجرای برنامه پنجم در سال 93، طرح هادی یک‌هزار و 401 روستا بالای 20 خانوار تهیه می‌شود که معادل 95 درصد تعداد روستاها است و برخی روستاها با جمعیتی کمتر از 20 خانوار با درخواست و همیاری مردم و تامین مخارج از محل اعتبارات نیز مشمول اجرای طرح هادی شده‌اند.

 

خاکی‌پور گفت: به منظور مقاوم‌سازی مسکن روستایی، سهمیه‌ای در سال 92 ابلاغ نشده است و در بحث تمهیدات و تسهیلات، از سهمیه قبلی تامین و سهمیه ابلاغی به بانک‌ها معرفی شده است، اما به دلیل افزایش قیمت مصالح روند اجرای امور کند شده است که در انتظار افزایش سطح تسهیلات می‌باشیم.

 

وی عنوان کرد: آخرین سهمیه ابلاغی به بانک‌ها در سال 92، با سهمیه اعتباری 12 میلیون و 500 هزار تومان، 4 هزار و 700 واحد است.

 

وی بیان داشت: بخش عمده کارهای اقتصادی شهرستان الیگودرز در شهرستان دزفول انجام می‌پذیرد و سکونت در روستاهای این منطقه اغلب به صورت موقت است، بنابراین 37 درصد ساکنین روستاهای این شهرستان در بخش مقاوم‌سازی مشارکت داشته‌اند.

 

خاکی‌پور عنوان داشت: شهرستان‌های دورود و سلسله با 72 درصد بیشترین بهره‌مندی را در بخش مقاوم‌سازی مسکن داشته‌اند و شهرستان خرم‌آباد با 60 درصد مشارکت در وضعیت نرم کشوری قرار دارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات