مشاور استاندار لرستان:

لرستان خبر: مشاور استاندار لرستان گفت: در یکی از تبصره های قانون, طرحی به عنوان مالیات بر سلامت عنوان شده است که از ابتدای سال 93 علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده، 1 درصد نرخ مالیات بر سلامت بر سهم دولت افزوده می‌شود که این درآمدها برای پوشش کامل هزینه‌های درمان شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت مصرف می‌شود.

لرستان خبر، مجتبی ملکی دیشب در جلسه اعتبارات ملی استان لرستان در خرم آباد اظهار کرد: برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از محل اعتبارات ملی کشور حدود 500 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که این میزان اعتبارات به صورت شناور در اختیار دانشگاه ها قرار داده می شود.

 

وی افزود: در استان لرستان طرح جابجایی دو بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است که این بیمارستان ها شامل بیمارستان اعصاب و روان و همچنین بیمارستان کودکان لرستان در خرم آباد هستند.

 

ملکی تصریح کرد: در بحث اعتبارات شناور ردیف های خوبی وجود دارد که از این محل برای دانشگاه ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته می شود.

 

مشاور استاندار لرستان در امور برنامه ریزی و بودجه بیان کرد: در راستای تخصیص اعتبارات ملی برای بحث های بهداشتی و پزشکی می‌توان به اختصاص اعتبار 10 میلیارد تومانی برای تأمین آمبولانس در مراکز اورژانس به ویژه در روستاها اشاره کرد.

 

وی اظهار کرد: از دیگر تخصیص های اعتباری می توان به اعتبار 13 میلیارد تومانی تعمیر بیمارستان‌ها، اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تهیه 600 هزار تخت بیمارستانی، اعتبار 5 میلیارد تومانی برای تأمین مسکن پزشکان، اعتبار 54 میلیارد تومانی برای خرید آمبولانس مراکز درمانی و اعتبار 14 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات بیمارستانی اشاره کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات