استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به استان لرستان از ابتدای سال جاری از سایر استان‌ها بیشتر بوده است، گفت: با توجه به سفر دکتر روحانی به استان لرستان اعتبارات استان در سال جاری به صورت 100 درصد تخصیص داده می‌شود.

لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر دیروز در نشست بررسی مشکلات سد مروک دورود گفت: این یک مصوبه بی‌نظیر بود که می‌تواند کمک شایانی به توسعه هرچه بیشتر استان باشد.

 

وی با اشاره به روند کند تکمیل سد مروک دورود گفت: بیش از 11 سال است که اجرا و تکمیل این سد طول کشیده است و تاکنون هم به بهره‌برداری نرسیده است.

 

بازوند با اشاره به روند ساخت سدهای دز و کمان صالح در استان‌های همجوار گفت: اگر آیندگان بخواهند تاریخ این سدها را با یکدیگر مقایسه کنند، نقطه روشنی در روند کند ساخت سد مروک وجود ندارد.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل و اجرای پنج درصد باقی مانده سد مروک دورود، متذکر شد: این سد می‌تواند کمک خوبی به منطقه در حوزه تامین آب به خصوص آب کشاورزی باشد.

 

این مسئول ادامه داد: در سفر دکتر روحانی به لرستان به وی قول دادیم، تا این سد هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رسد و وی نیز به مردم قول دادند، پس باید همه تلاش خود را به کار گیریم.

 

استاندار لرستان با اشاره به حق آبه سد مروک دورود که از سوی سد کمان صالح در استان مرکزی رها نمی‌شود، گفت: توقع می‌رود، مسئولان محیط زیست حداقل به دنبال حق آبه زیست محیطی آن باشند، چراکه باید از حق و حقوق استان دفاع کرد.

 

 بازوند با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام استان خراسان شمالی، گفت: این پروژه‌ها باید با هر قیمتی به پایان برسند و تکمیل آنها اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: اینکه در سد مروک دورود 100 میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، باید به بهره‌برداری رسد در غیر این صورت کار اشتباهی رخ داده است.

 

استاندار لرستان در پایان متذکر شد: 20 میلیارد تومان دیگر که برای تکمیل سد مروک دورود نیاز است، را به مجری کار پرداخت می‌کنیم و طی چند روز آینده نزدیک به هفت میلیارد تومان آن را می‌دهیم، تا شاهد تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه باشیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات