مشاورعالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

لرستان خبر: مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه ریزی در خصوص همخوانی رشته های آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور با نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه، نخستین گام در راستای رفع مشکل بیکاری دانش آموختگان مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.

لرستان خبر، ˈعبدالحسین فریدونˈ روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه لرستان، افزود: کاربردی شدن رشته های دانشگاهی و نحوه جذب دانشجویان براساس نیازهای بازار کار منطقه، نقش مهمی در کاهش میزان بیکاری و جذب دانش آموختگان دانشگاهی به بازار کار دارد.
 

وی با اشاره به افزایش جمعیت فارغ التحصیلان بیکار در سطح کشور، اظهار کرد: این مشکل بیانگر این نکته است که آموزش رشته ها و نوع ارایه رشته های تحصیلی دانشگاههای کشور متناسب با نیاز بازار کار و شرایط اقتصادی هر منطقه نیست.

 

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از جمعیت بیکار و افراد جویای کار در سطح کشور را دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تشکیل می دهند.
 

مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی کارشناسی و دقیق در خصوص ارائه رشته های آموزشی دانشگاهها با هدف جذب فارغ التحصیلان به بازار کار، گفت: این مهم همچنین موجب کاربردی تر شدن فعالیت علمی و آموزشی مراکز علمی و دانشگاهی در سطح کشور خواهد شد.


مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به تحصیل بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاههای کشور، گفت: اعضای هیات علمی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم در کشور نیز حدود 160 هزار نفر هستند.
 

فریدون با اشاره به رسالت سنگین دانشگاهها در زمینه رشد و توسعه همه جانبه و متوازن کشور در حوزه های مختلف، تاکید کرد: پویایی و نشاط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، مهم ترین اصل در راستای کسب موفقیت های بزرگ علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه های ملی و بین المللی است.
 

مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت بالای جامعه علمی و فرهیخته کشور، اظهار کرد: مدیریت در عرصه دانشگاه باید توسعه محور و علم مدار باشد که این مهم موجب ارتقای کیفی فعالیت ها در ابعاد و بخش های مختلف دانشگاهی ، علمی و آموزشی خواهد شد.
 

وی بر حضور و فعالیت نیروهای متخصص، کارشناس و متعهد در مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت: دانشگاهها نقشی محوری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارند و برهمین اساس موفقیت دانشگاهها در عرصه های علمی، فرهنگی و آموزشی موجب تقویت بنیه فکری، اخلاقی، اعتقادی و توانمندی بیشتر دانشجویان می شود.
 

به گفته وی، عامل اصلی در تولید ثروت، علم است و به همین دلیل فعالیت بهینه، برنامه محور و هدفمند دانشگاهها می تواند موجب کارآفرینی و کسب موفقیت های بزرگ و چشمگیر در عرصه های اقتصادی با هدف رشد و توسعه همه جانبه کشور شود.
 

در این مراسم که با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان برگزار شد، با تقدیر از تلاش های ˈحسن زمانیانˈ، ˈخسرو عزیزیˈ به عنوان سرپرست جدید دانشگاه لرستان معرفی و منصوب شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات