معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر استان لرستان، وظیفه و مسوولیت دانشگاهها را سنگین تر کرده است. متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی کارشناسی و مناسب، بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به وی‍ژه در استان لرستان، بیکار هستند.

لرستان خبر ،ˈسید سعید شاهرخیˈ روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه لرستان، افزود: مهم ترین رکن دولت در مسیر خدمت رسانی بهینه به مردم، صداقت و نقدپذیری است و برهمین اساس، دوران بد اخلاقی های سیاسی در کشور نیز به پایان رسیده است.
 

وی اظهار کرد: این رویکرد موجب شده تا دولت تدبیر و امید، پذیرای همه سلایق و افکار در چارچوب قانون باشد و تمام افراد و احزاب قانونمند و معتقد به نظام برای رشد و اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی، در کنار دولت قرار خواهند گرفت.
 

شاهرخی تصریح کرد: یکی از عوامل و ابزارهای اصلی برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار کشور، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی هستند که به واسطه جایگاهی که در جامعه دارند همواره نقش مهمی را در پیشبرد امور و کسب موفقیت ها برعهده داشته اند.
 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به موفقیت های بزرگ و چشمگیر دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف علمی، گفت: دانشگاهها جایگاه برجسته و مهمی در تربیت و پرورش انسان های خلاق، مبتکر و اندیشمند دارند که به همین دلیل نباید هیچگاه موقعیت و جایگاه دانشگاه در سطح جامعه مخدوش شود.
 

وی با بیان اینکه دانشگاه محور توسعه و تولید در جامعه است، اظهار کرد: نقش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در فراهم کردن بستر رشد و توسعه اقتصادی کشور و کاهش مسایل و مشکلات اقتصادی به واسطه پرورش نیروی انسانی خلاق و توانمند، بسیار مهم و قابل توجه است.
 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور از جمله نرخ بالای بیکاری، افزود: متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی کارشناسی و مناسب، بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به وی‍ژه در استان لرستان، بیکار هستند.
 

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر استان لرستان، وظیفه و مسوولیت دانشگاهها را سنگین تر کرده است، گفت: نرخ بیکاری 23 درصدی استان لرستان، نشاندهنده این است که این استان برغم ظرفیت ها و قابلیت های زیادی که در حوزه ها و بخش های مختلف از جمله نیروی انسانی توانمند و متعهد، ظرفیت های بیشمار اقتصادی، تولیدی، صنعتی، فرهنگ و اجتماعی که دارد، در مسیر توسعه به جایگاه اصلی و واقعی خود دست نیافته است.
 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: این مشکلات موجب بروز روند کاهشی در رشد اقتصادی و تولید ثروت در استان لرستان و همچنین سرانه درآمدی مردم استان نسبت به میانگین کشوری شده است.
 

شاهرخی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر دولت و مدیریت اجرایی استان در جهت رشد و توسعه استان، گفت: راه اندازی و احیای بیش از 10 طرح و پروژه مهم اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان با توان ایجاد هزاران فرصت شغلی از طریق جذب سرمایه های بخش خصوصی، یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه اقتصادی استان لرستان است.
 

به گفته وی، بستر سازی برای جذب سرمایه های بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه مشارکت و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این استان، رویکرد محوری دولت و مدیریت اجرایی استان لرستان برای محرومیت زدایی از این منطقه است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات