امروز /

لرستان خبر: امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو در شهرستان پلدختر نخستین فاز از نیروگاه گازی این شهرستان به بهره برداری رسید. نیروگاه گازی مهرگان شهرستان پلدختر یکی از بزرگترین و مهم ترین پروژه های شهرستان و استان محسوب می شود.

لرستان خبر، امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو و برخی از مسئولان شهرستان پلدختر فاز نخست نیروگاه گاز شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید.

 

این نیروگاه برای تولید و ذخیره انرژی برق در لرستان راه اندازی شده است که در مواقع اضطراری و برای تأمین برق مصرفی در سطح استان از آن استفاده می شود.

 

نیروگاه گازی مهرگان شهرستان پلدختر یکی از بزرگترین و مهم ترین پروژه های شهرستان و استان محسوب می شود که با تکمیل و بهره‌برداری کامل از این پروژه فرصت های شغلی خوبی در سطح استان ایجاد می‌شود.

 

این نیروگاه یک ظرفیت بسیار بزرگ در زمینه تولید برق برای استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر محسوب می‌شود به طوری که با بهره‌برداری از این نیروگاه حدود 16 مگاوات برق تولید می شود.

 

عملیات اجرائی ساخت این نیروگاه از سال 89 در پلدختر آغاز شده است و تا کنون حدود 70 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که با بهره برداری از این فاز حدود 7 مگاوات برق تولید می شود.

 

این پروژه عظیم گازی و نیروگاه بزرگ با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شده است که عملیات تکمیل و بهره برداری از آن در قالب 5 فاز و مرحله اجرایی می شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات