رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد:

لرستان خبر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به خلأ خبرنگار اقتصادی در لرستان اشاره کرد و متذکر شد: امیدواریم در لرستان هم مسائل اقتصادی با دید تخصصی‌تری از سوی خبرنگاران استان دنبال شود.

لرستان خبر، حسین سلاح‌ورزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار به همه‌ خبرنگاران و فعالان عرصه‌ خبر و اطلاع‌رسانی، گفت: با مرور برهه‌های مختلف تاریخ ایران به خوبی می‌توان نقش اثرگذار فعالان این عرصه را مشاهده و درک کرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تبریک 17 مردادماه که به نام گرامیداشت مقام خبرنگار نامگذاری شده است، اظهار داشت: جامعه مدیون تلاش خبرنگاران راستین است و انصافا تصور جامعه‌ بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزار دهنده‌ای است.

 

وی بر اهمیت فراهم نمودن امکان فعالیت مستقل و آزاد رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: در هر برهه‌ای که فعالیت آزاد و مستقل خبرنگاری امکان بروز نداشته، جامعه اتفاقات ناخوشایندی را تجربه نموده است که پیامدهای ناگواری را برای جامعه به همراه داشته است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تبریک 17 مرداد که به نام گرامیداشت مقام خبرنگار نامگذاری شده است، اظهار داشت: جامعه مدیون تلاش خبرنگاران راستین است و انصافا تصور جامعه‌ بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزار دهنده‌ای است.

 

سلاح‌ورزی عنوان کرد: تخلف و نادیده گرفتن قوانین در جامعه‌ای که خبرنگاران مستقل و آزاد در آن امکان فعالیت دارند، امری ناممکن یا دست‌کم بسیار دشواری است و همین مسئله برای جامعه‌ای که می‌خواهد همواره رو به رشد باشد، ضرورتی غیرقابل انکار است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به فجایعی که این روزها در مناطق مختلف خاورمیانه در حال رخ دادن است، عنوان داشت: خبرنگاران با به خطر انداختن جان خود، ابعاد مختلف این فجایع را رسانه‌ای می‌کنند، تا در سراسر جهان موجی از اعتراض‌ها بر علیه این اقدامات غیر انسانی شکل بگیرد و در نهایت حاصل این فشارها توقف نسل‌کشی در جایی مانند غزه باشد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم به اهمیت وجودی یک ساختار یا یک مسئله پی‌ببریم، بهتر آن است که با تصور عدم وجود آن مسئله یا ساختار، شرایط را بررسی کنیم، اضافه کرد: تصور جامعه‌ بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است.

 

سلاح‌ورزی با تأکید بر نقش خبرنگاران در بهبود شرایط اقتصادی و تأثیر آن در جامعه، بیان کرد: عمده‌ مشکلات و گرفتاری‌های امروز کشور در رابطه با مسئله اقتصاد است که امیدواریم این مسئله از دید فعالان رسانه‌ای پنهان نماند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات