گزارش لرستان خبر از واحدهای تولیدی برتر لرستان/

سالانه حدود 3 هزار تن انواع محصولات کنسروی که پایه اصلی این محصولات را ماهی تشکیل می دهد در کارخانه پارسیان زاگرس کوهدشت تولید می شود.

۳ هزار تن محصولات کنسرو شده سالانه در کوهدشت تولید می شود

کامران سهرابی رئیس کارخانه پارسیان زاگرس کوهدشت در گفت و گو با لرستان خبر در مورد کارخانه بسته بندی مواد غذایی کوهدشت اظهار کرد: در این کارخانه حدود 20 محصول بسته بندی و تولید می شود که از جمله این محصولات می توان به کنسرو ماهی، عمل آوری و بسته بندی ماهی قزل آلا، کنسرو موادغذایی مانند حبوبات وقارچ و همچنین کنسروهای ترکیبی اشاره کرد که پایه اصلی همه محصولات این کارخانه را ماهی تشکیل می دهد.

 

وی افزود: کارخانه پارسیان زاگرس کوهدشت تنها کارخانه سطح کشور است که می تواند ماهی قزل آلا را به صورت پاک کرده و تک فریز بسته بندی کرده و در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

 

سهرابی تصریح کرد: میزان تولید سالانه این کارخانه حدود  3 هزار تن است که این میزان تولید به سراسر استان های کشور و کشورهای عراق و ترکیه صادر می شود به طوری که در سال گذشته 65 تن از محصولات این کارخانه به کشور عراق صادر شده است که با برنامه ریزی های انجام شده در صدد هستیم که امسال میزان این صادرات را به 200 تن افزایش دهیم.

IMG_8275

 

رئیس کارخانه پارسیان زاگرس کوهدشت بیان کرد: هم اکنون تعداد 100 نفر نیروی کار و جوان در این کارخانه مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که تعهد این کارخانه برای استخدام نیرو فقط 25 نفر بوده است که در صورت راه اندازی خط تولید جدید کارخانه حدود 100 نفر نیروی کار جدید در این کارخانه شروع به کار می کنند.

 

وی اظهار کرد: برای صادرات 200 تن محصول به کشور عراق نیازمند 600 میلیون تومان اعتبار هستیم که این صادرات حدود 33 درصد ارزش افزوده را شامل می شود اما متأسفانه بانک ها هیچ گونه همکاری در این زمینه با ما ندارند و در کار خود به صورت سلیقه ای عمل می کنند و از واحدهای تولیدی فعال حمایت نمی کنند.

IMG_8281

 

سهرابی افزود: مشکل اصلی واحدهای تولیدی در لرستان بحث سرمایه در گردش در این استان است که این امر لازمه ماندگاری یک واحد تولیدی به شمار می رود که متأسفانه در لرستان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی به خوبی پرداخت نمی شود و به همین دلیل روز به روز صنعت در استان لرستان کم رنگ تر می شود.

 

رئیس کارخانه پارسیان زاگرس بیان کرد: این کارخانه اخیرا به عنوان تنها نماینده لرستان در نمایشگاه های صنایع غذایی مالزی و ترکیه شرکت کرده است که با استقبال کم مسئولان استانی مواجه شد اما با این وجود توانستیم با شرکت در این نمایشگاه توافقاتی را مبنی بر صادرات به کشور کره جنوبی داشته باشیم.

IMG_8329---Copy

 

وی گفت: نحوه فعالیت این کارخانه به صورت فعالیت در هلدینگ های اقتصادی است که با همکاری 10 کارخانه در سراسر کشور سرمایه مورد نیاز برای هر کارخانه تأمین می شود و در اختیار آن کارخانه قرار داده می شود.

 

سهرابی اظهار کرد: متأسفانه در استان لرستان هیچ محصولی با برند و ویژه لرستان وجود ندارد که ما در این کارخانه به دنبال تولید اولین محصول با برند لرستان هستیم که عسل لرستان را با بسته بندی ویژه لرستان به بازار عرضه کنیم.

 

رئیس کارخانه پارسیان زاگرس تصریح کرد: برای تولید محصولات خود در این کارخانه عمده ماهی قزل آلای مورد نیاز خود را  در سطح استان تأمین می کنیم اما حجم ماهی صید شده در کشور با توجه به تعدد کارخانجات تولید محصولات پاسخگوی نیاز آن ها نیست و به همین دلیل مجبور به واردات ماهی از سایر استان ها هستیم.

 

وی افزود: راه اندازی کارخانه تولید کنسرو ماهی در کوهدشت تأثیر زیادی بر ذائقه مردم این شهرستان داشته است به طوری که سرانه مصرف ماهی در کوهدشت برای هر نفر در سال حدود نیم کیلو بوده است و اکنون این میزان به 4 کیلو افزایش پیدا کرده است.

IMG_8248

 

سهرابی با اشاره به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در لرستان بیان کرد:  یکی از عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی ر لرستان و به ویژه کارخانه پارسیان زاگرس کوهدشت مشکل کم آبی است به طوری که در این کارخانه در 6 ماه از سال با قطعی آب مواجه هستیم و روزانه مجبور به خرید 20 هزار لیتر آب هستیم.

 

وی گفت: مهمترین بحث در هر واحدی بحث زیرساخت ها است که متأسفانه در شهرک صنعتی کوهدشت تصفیه فاضلاب و حتی لوله گذاری برای فاضلاب وجود ندارد.

 

رئیس کارخانه پارسان زاگرس اظهار کرد: از جمله مشکلات دیگری که در شهرک های صنعتی وجود دارد می توان به عدم روشنائی معابر، نبود فوریت های پزشکی و عدم تأمین مناسب فضای امنیتی اشاره کرد.

 

 

سهرابی بیان کرد: شرکت پارسیان زاگرس تنها شرکتی است که از طرح بیمه کارفرما محروم است که بر اساس ماده 80 قانون کارگر و کارفرما دولت باید حق بیمه کارگران مازاد و خارج از تعهد این شرکت را پرداخت کند که متأسفانه نسبت به این شرکت اقدامی صورت نگرفته است و تمام حق بیمه کارکنان این کارخانه توسط کارخانه پرداخت می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات