مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان:

لرستان خبر: مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: مطلوبیت کیفیت میکروبی آب شرب روستایی استان در سال جاری به 96 درصد رسیده و این در حالی است که این میزان در سال 76، حدود 57 درصد بوده است.

لرستان خبر، ˈسعید رضا هادی زادهˈ روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: در حال حاضر 465 سامانه گندزدایی، آب مصرفی حدود 500 هزار نفر را کلرزنی و گند زدایی می کنند.


وی با بیان اینکه کیفیت آب مصرفی روستایی از سال 77 تاکنون کنترل و نظارت می شود، اظهار داشت: این کنترل ها در سال 91، 13 هزار و 14 مورد و طی سالجاری 13 هزار و913 مورد بوده است.
 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 9 آزمایشگاه میکروبیولوژی، یک آزمایشگاه سیار و یک آزمایشگاه شیمیایی مجهز در استان لرستان فعال هستند به طوری که آنالیز میکروبی هر یک از روستاهای تحت پوشش استان را به صورت ماهانه انجام می دهند.
 

به گفته وی، شکستگی لوله های انتقال و عدم رعایت حریم آب توسط اهالی از مهم ترین دلایل میکروبی شدن آب شرب روستایی محسوب می شود که رفع این معضل نیازمند تامین اعتبار و بکارگیری نیروهای انسانی متخصص است.
 

هادی زاده عنوان کرد: از مجموع دو هزار و 861 روستای استان لرستان حدود 70 درصد و از لحاظ جمعیت روستایی حدود 94 درصد تحت پوشش خدمات شرکت آبفار قرار دارند.
 

به گفته وی، بیشترین درصد برخورداری آب شرب روستایی استان لرستان مربوط به شهرستان ازنا و کمترین درصد نیز مربوط به شهرستان الیگودرز است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات