مدیرکل بنیاد شهید لرستان خبرداد

لرستان خبر: مدیرکل بنیاد شهید لرستان گفت: هم اکنون بیش از هزار نفر از ایثارگران لرستانی متقاضی وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی هستند که توانسته ایم برای ۳۰۰ نفر از آنان پروانه راه اندازی مشاغل خانگی صادر کنیم.

لرستان خبر، مراد روشنی امروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: متأسفانه وضعیت اشتغال فرزندان جانبازان و شهدای لرستان چندان مناسب نیست زیرا 10 درصد از بیکاران خانواده های ایثارگران کشور مربوط به لرستان است.

 

وی افزود: متأسفانه در حوزه منابع ارزان قیمت نسبت به سهم ایثارگران استان لرستان اجحاف شده و سهم آنان در این زمینه بسیار ناچیز است.

 

روشنی تصریح کرد: جامعه ایثارگری لرستان متأسفانه از نظر خود اشتغالی و طرح های مشاغل خانگی بهره چندانی را نبرده است و علیرغم بیکاری زیاد در بین خانواده های ایثارگران لرستان به لرستان از این نظر توجه زیادی نشده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: هم اکنون حدود 1 هزار نفر از خانواده های ایثارگران متقاضی وام های خود اشتغالی و مشاغل خانگی هستند که ما توانسته ایم تنها برای 300 نفر از آنان پروانه و مجوز لازم را صادر کنیم که در این زمینه اداره کار لرستان همکاری خوبی را داشته اند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در بین خانواده های ایثارگران لرستانی سهمیه های دریافتی این قشر پاسخگوی نیازهای آن ها نیست و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که باید در تخصیص منابع و اعتبارات تجدید نظر شود.

 

روشنی عنوان کرد: خانواده های ایثارگران لرستان نیازمند حداقل 16 هزار وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی هستد که تا کنون این میزان به 1 هزار مورد هم نرسیده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: در گذشته نیز این موضوع مطرح شده است اما متأسفانه مورد توجه هیچ یک از مسئولان واقع نشده است و اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.

 

وی تصریح کرد: درخواست دیگری که ما از مسئولان داریم این است که در تعیین بانک عامل مورد نظر خود نقش داشته باشیم و با توجه به شرایط موجود خودمان بانک عامل را انتخاب کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات