مدیرکل کار و امور اجتماعی لرستان خبرداد

لرستان خبر: مدیرکل کار و امور اجتماعی لرستان گفت: برای ایجاد اشتغال در بین فارغ التحصیلان و دانشجویان و سهولت ورود آن ها به بازار کار دوره های کارورزی ۱۱ ماهه با پرداخت حق بیمه در لرستان برگزار می شود.

لرستان خبر، علی آشتاب امروز در جلسه کارگروه اشتغال لرستان در خرم آباد که با محوریت ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: طرح کارورزی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان به مدت 11 ماه برگزار می‌کنیم که با اجرای این طرح‌های کارورزی اقدامات مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال برای آنان فراهم می‌شود.

 

وی افزود: این فارغ التحصیلان در طرح های کارورزی 11 ماهه از خدمات بیمه ای بهره‌مند می‌شوند و مقدار اندکی نیز حقوق را به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند و پس از گذشت این 11 ماه, زمینه استخدام آنها فراهم می‌شود.

 

آشتاب تصریح کرد: در این راستا پروژه‌هایی را در سطح استان داریم این پروژه‌ها هم اکنون در حال فعالیت هستند که تقاضا داریم در این بخش سهم اشتغال ایثارگران را نیز لحاظ کنیم.

 

مدیرکل کار و امور اجتماعی لرستان بیان کرد: ما باید سهم ایثارگران را در اشتغال در بخش خصوصی نیز لحاظ کنیم که در قالب یک کمیته تکلیف سهم ایثارگران از شروع تا پایان لحاظ می‌شود.

 

وی اظهار کرد: در مورد گسترش صنعت فرش لرستان و همچنین صنعت گردشگری در لرستان تفاهم نامه هایی انعقاد شده است که سهم ایثارگران در آن لحاظ می شود که با همکاری صندوق مهر امام رضا(ع) به دنبال استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها هستیم.

 

آشتاب عنوان کرد: تاکنون سهم خود اشتغالی به استان ها ابلاغ نشده است این تصمیمات فقط بر اساس بحث های تفاهم نامه ای است.

 

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: اگر بنیاد شهید لرستان در راستای اجرای طرح های اشتغال زایی طرحی را پیشنهاد دهد می‌توان این طرح ها را به‌عنوان طرح جایگزین در بحث توسعه اشتغال استان به کار برد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات