معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور :

لرستان خبر: معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت : صنعت در ایران به حالت مونتاژ است و شرکت ها و صنایع توانمند فناوری بنیان در کشور به میزان فارغ التحصیلان وجود ندارد و در عین حال ارایه کارگاه های علمی و مهارتی برای دانشگاه ها هزینه بر است .

لرستان خبر ،ˈپوراندخت نیرومند ˈ روز پنج شنبه در نشست با کار آفرینان و شرکت دانش بنیان در فنی و حرفه ای لرستان افزود: اختراع و فناوری باید از تقاضا شروع شود ومخترع نیازمند کسب آموزش و مهارت است.
 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین افراد تحصیل کرده در لرستان بیش از میانگین کشوری است ،اظهار کرد : تاکنون حوزه های مربوطه در امر آموزش افراد تحصیل کرده در مسیر هدایت این افراد به بازار کار و صنعت قرار نداشته است و هرکدام در حال انجام وظایف خود بوده اند .
 

وی تصریح کرد :به همین منظور دولت تدبیر و امید تلاش در هم راستا کردن این حوزه های تاثیر گذار کرده است تا افراد متخصص و کارشناس تحصیلکرده روانه بازار کار شوند .
 

وی با اشاره به اینکه دو سال پیش با همکاری فنی و حرفه ای کشور و معاونت زنان دوره های آموزشی مدیریتی برای کسب مهارت مدیران شرکتها برگزار شد ،گفت : در این راستا مقرر شده است حوزه توانمند سازی شرکتهای دانش بنیان را بخش فنی و حرفه ای انجام دهد .
 

دکتر نیرومند گفت : به همین منظور سازمان فنی و حرفه ای آمادگی تدوین استاندارد فناوریها رادر مدت کمتر از یک ماه دارد تا طرح ها در حد اختراع و نوآوری باقی نماند و روانه عرصه تولید شوند .
 

وی با اشاره به اینکه طرح اشتغال و مهارت آموزی فارغ التحصیلان در فنی و حرفه ای در دست اقدام است ،افزود : در حال حاضر استاندارد آموزش دانشگاه های کشور بر اساس استاندارد بین المللی است ولی ظرفیت صنعت و بازار کار ما به اندازه فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست .
 

وی تصریح کرد : در این راستا فنی و حرفه ای با ظرفیت ها و امکانات کارگاهی توانمند به ارایه دوره های کار آموزی و مهارت آموزی به دانشجویان دانشگاه ها است .
 

وی با تاکید بر ضرورت ارایه محصولات قابل رقابت درشبکه ارزش بازارهای ملی و بین المللی گفت : در این راستا تلاش برای آموزش مهارت در ایجاد صنعت و تولید محصولات غیر قابل جایگزینی گام موثری در شکست تحریم ها خواهد بود .

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات