قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

لرستان خبر: قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قائم مقام وزیر در امور بین‎الملل عنوان کرد: با حضور در بازارهای بین‎الملل بنگاه‎های اقتصادی و تعاونی‎ها از حالت درون‎گرایی بیرون می‎آیند و رقابت با دیگران چالش‎های جدیدی را برای تعاونی‎ها ایجاد می‎کند، این رقابت سبب می‎شود، بنگاه‎های اقتصادی روی قابلیت‎های خود بیش از پیش تکیه کنند و قابلیت‎های خود را افزایش دهند.

لرستان خبر، محمدتقی حسینی ظهر امروز در حاشیه نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت تعاون هفت برنامه ارزشی از جمله حمایت از منابع مالی، توانمندی نیروهای فعال در بخش تعاون و تعاونگران را مورد توجه قرار داده است، همچنین این وزارت‌خانه قصد دارد، از تمام امکانات خود برای تقویت بخش تعاون استفاده کند.

 

وی ادامه داد: بخشی از تعاونیهای کشور از قدرت و توان بالایی برخوردارند که میتوانند در بازار بینالملل حضور موثری داشته باشند، بر این اساس با کمک وزارتخانه و سایر وزارتخانههای مرتبط تلاش میکنیم، تا بخش تعاون حضور موثری را در خارج از مرزهای ایران ایفا کند.

 

حسینی افزود: کنفرانس تعاون در سال 2015 در تهران برگزار میشود که حضور گسترده سازمانهای بینالمللی مرتبط با تعاون و تعاونیهای سراسر کشور به پر رونقشدن بخش تعاون کمک میکند.

 

وی بیان داشت: در زمینههای نفت، گاز، خودروسازی، کشاورزی و محصولات مرتبط با آن شاهد رشد حضور موثر سرمایهگذاران خارجی در کشور هستیم.

 

حسینی متذکر شد: با توجه به اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، تمام تلاش دولت در جهت کاهش تکیه صرف به بخش نفت و استفاده از سایر ظرفیتها است، نفت منابع خدادادی است که به نسل آینده تعلق دارد، بنابراین باید به تولید تبدیل شود و از تولیدات آن استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: دولت یازدهم به افزایش منابع اقتصاد به منظور کمک به رونق کسب و کار و رونق تولید تاکید دارد.

 

حسینی با بیان اینکه دارا نبودن مهارت کافی افراد تحصیل کرده یکی از مشکلات اساسی کشور ما است، عنوان کرد: مهارتافزایی در بخش تعاون با نخستین بارقهها مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به سیاستهای ابلاغی توسط مقام معظم رهبری افزایش مهارت از جمله برنامههای وزارت خانه است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات