معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

لرستان خبر: معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیت جوان این استان، کمتر روحیه کارآفرینی را دارند که باید از این روحیه به عنوان یک فرهنگ مناسب بهره‌وری فرهنگ‌سازی شود.

لرستان خبر، حسن طایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور ما تورم و بیکاری است، گفت: ما باید بررسی کنیم که چه عواملی موجب شده که تورم و بیکاری در کشور و به ویژه استان لرستان به وجود آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای حل مسائل و مشکلات تورم و بیکاری در سطح کشور و استان لرستان، همه کارگزاران و اقشار مختلف مردم باید پای کار باشند.

 

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گذری به ظرفیت‌ها و شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی استان لرستان با سه کشور ارمنستان، بلژیک و هلند زد و عنوان کرد: وسعت استان لرستان 28 هزار کیلومتر است که نزدیک به وسعت این سه کشور در دنیاست، اما در این سه کشور کارهای مهمی در زمینه بحث بازار کار و حضور مردم در بازار کار صورت گرفته که می‌تواند نقش تأثیرگذار در اقتصاد استان و کشور داشته باشد.

 

طایی یادآور شد: متأسفانه استان لرستان نتوانسته از منابع اقتصادی خود به خوبی استفاده کند، به همین دلیل امروز شاهد آمار بالای بیکاری در این استان هستیم.

 

وی عنوان داشت: باید به جایگاه محصولات لرستان در بازار اقتصادی کشور توجه شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی این استان را برطرف کنیم.

 

طایی متذکر شد: کارآفرینی دو چاشنی نوآوری و ریسک‌پذیری دارد که باید این دو چاشنی در کنار هم باشند تا بتوانیم شاهد سرمایه‌گذاری در استانها باشیم.

 

وی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی لرستان خواست، از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به خوبی استقبال کنند و کارهای اداری آنها را در حداقل زمان ممکن انجام دهند.

 

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مدیران و مردم استان لرستان می‌توانند در راستای بهبود اقتصادی این استان تلاش کنند؛ ما نیز برای بهبود وضعیت کسب و کار و اقتصاد این استان، کاهش تورم و بیکاری تمام تلاش خود را به کار می‌بریم.

 

این مسئول در ادامه به 7 جریان تحول بهبود وضعیت کسب و کار اشاره کرد و متذکر شد: آموزش و مهارت تخصصی، سرمایه‌گذاری رشد و تولید، محیط مناسب کسب و کار، فضای مساعد و امن سرمایه‌گذاری، وجود تقاضا و بازار مناسب بازاریابی و فروش محصولات در جریان تجارب خارجی دوسویه، فرهنگ مناسب و بهره‌وری نیروی کار ریسک‌پذیری و نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد از جمله جریان‌های تحول بهبود وضعیت کسب و کار اقتصاد و کاهش تورم و بیکاری در استان لرستان و کشور است.

 

طایی در پایان گفت: باید فضای آرام اجتماعی و سیاسی برای سرمایه‌گذاران در استان لرستان فراهم و ایجاد شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات