مدیر کل راه و شهرسازی لرستان :

لرستان خبر: مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به انجام برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گفت: در برخی مواقع اسکلت فلزی ساختمان در بیرون اراضی آماده و یک شبه با جرثقیل به زمین مورد نظر منتقل و نصب می شود.

لرستان خبر، شهرام ملکی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با زمین خواری افزود: در برخورد با این متخلفان و ارجاع پرونده به مراجع قضایی، ماموران اداره کل راه و شهرسازی محکوم و ملزم به پرداخت دیه شده اند.
 

وی ادامه داد: اخیرا با برگزاری جلسات شورای حفاظت از بیت المال ، روند برخورد با متخلفان با همکاری دادستان خرم آباد مطلوب تر شده است.
 

وی ادامه داد: حداکثر دو هکتار از محدوده شهرهای استان سالانه مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع می شود که با همکاری دادستان خرم آباد این روند در محدوده شهری رو به کاهش است.
 

وی همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده برون شهرهای استان را ناچیز دانست و گفت:همچنین دربرخی شهرهای استان از جمله دلفان ، دورود و بروجرد طی سالهای اخیر پرونده حدود 30 هکتار از اراضی در دادگاه تشکیل شده است.
 

معاون اداره کل بازرسی لرستان نیز گفت: مشکل منابع طبیعی در حفاظت از اراضی، عدم توازن نیروی انسانی است.



'جان جان' افزود: به عنوان مثال، 20 درصد اراضی ملی استان در الیگودرز و 17 تا 18 درصد در خرم آباد واقع شده اما نیروهای انسانی محافظ اراضی در ایسن مناطق به ترتیب پنج و 21 نفر است.
 

وی با بیان اینکه تخریب اراضی در برخی شهرها حدود پنج تا شش هزار هکتار برآورد شده اظهار داشت: همچنین مسکن و شهرسازی آمار دقیقی از اراضی خود در خارج محدوده شهری ندارد و این در حالی است که حصار کشی این اراضی در دو سه سال اخیر تصویب شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات