رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران :

لرستان خبر: رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران به ظرفیت های بالای لرستان اشاره کرد و گفت: درصد بالای بیکاری لرستان علیرغم وجود این ظرفیت ها غیر قابل باور است.

لرستان خبر، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خرم آباد ، عملکردهای اقتصادی طی پنج سال گذشته در کشور را فاجعه آمیز عنوان کرد و افزود: صحبت هایی که در این پنج سال در سمینارها و جلسات مطرح می شد با صحبتهای فعلی تفاوت چندانی نداشت اما در سال های گذشته در عمل هیچ اتفاق مثبتی برای اقتصاد رخ نداده است.
 

وی پاسخگویی به بخش خصوصی وتعامل دولت با این بخش را موضوع تاثیرگذار و قابل تاملی در آینده کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی با نگاه تازه ای وارد میدان شده و این یک پیوند مبارک میان دولت و این بخش است که همه باید در این پیوند مشارکت داشته و راهکارهای عملی توسعه اقتصاد را صادقانه ابراز کنند.


شافعی با تاکید بر نگاه فدرایو به استانها و افزایش اختیارات و مسولیت پذیری استانداران ، ادامه داد: اولویتبندی و ظرفیت سنجی توسعه از ضروریات برنامه های اقتصادی است و لذا صدور پروانه های تاسیس و بهره برداری بیانگر توسعه نیست.
 

به گفته وی برخی واحدهای نیمه تمام امروزی با نظر و بررسی کارشناسی نبوده و و با توجه به محدودیت منابع، این طرح ها نباید تکمیل و اشتباهات گذشته تکرار شود.
 

شافعی افزود: فضای کنونی لرستان بیانگر همگرایی و همدلی مسوولان بوده که امیدمی رود این فضا تا حدودی در راستای رفع محرومیت استان موثر باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات