استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: ما به دنبال رونق اقتصادی در استان لرستان هستیم و برای این رونق اقتصادی مدیران باید پرچمدار باشند

لرستان خبر، هوشنگ بازوند دیشب در جلسه کارگروه توسعه و اشتغال استان لرستان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌های لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه از ماه آینده کارگروه اشتغال استان لرستان در شهرهای این استان برگزار می‌شود، گفت: نخستین شهری که کارگروه اشتغال استان لرستان در آن برگزار می‌شود بروجرد است.

 

وی افزود: با برگزاری کارگروه اشتغال در شهرداری‌ها می‌توانیم در بحث اشتغال به صورت خاص به آن شهرستان توجه شود.

 

استاندار لرستان عنوان داشت: شهرستان‌های استان لرستان در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری دارای مشکلاتی هستند که با برگزاری این کارگروه می‌توانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

 

بازوند تأکید کرد: کارگروه اشتغال استان لرستان در آینده‌ای نزدیک باید در رابطه با بحث تسهیلات صندوق توسعه ملی برگزار شود.

 

این مسئول از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست در رابطه با مصوبات کارگروه اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی بیان کرد: ما به دنبال رونق اقتصادی در استان لرستان هستیم و برای این رونق اقتصادی مدیران باید پرچمدار باشند که انتظار ما از فرمانداری شهرستان بروجرد و سایر دستگاه‌های این شهرستان این است که کارخانه‌هایی مانند سامان کاشی و نساجی بروجرد را مورد حمایت خود قرار دهند.

 

در ادامه فرماندار شهرستان بروجرد در خصوص طرح گردشگری این استان گفت:‌این طرح در سه فاز در حال انجام است که فاز نخست آن بحث CNG ، پمپ بنزین و گازوئیل است که به اتمام رسیده و فاز دوم این طرح راه‌اندازی فروشگاه‌ها، تعویض روغن‌ها و سفره‌خانه‌ها است که انجام گرفته است.

 

ماشاءالله نعمتی عنوان داشت: فاز سوم این طرح که شامل احداث تالار، رستوران و غیره است به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز اجرایی نشده و انتظار ما این است که بانک عامل که بانک ملی است نسبت به تخصیص اعتبار این پروژه اقدام کند.

 

در ادامه فرماندار شهرستان پلدختر نسبت به بالا بودن نرخ تسهیلات به طرح‌ها انتقاد کرد و گفت: باید این نرخ از 27 درصد به 21 و 22 درصد کاهش یابد تا سرمایه گذاران بتوانند رغبت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش داشته باشند.

 

قدرت‌الله ترابی‌نژاد خاطرنشان کرد: انتظار ما از استاندار لرستان این است که تلاش شود نرخ تسهیلات پرداختی به طرح‌های اشتغالزایی در استان لرستان را از طریق مرکز کاهش دهد.

 

لازم به ذکر است؛ در ادامه هر کدام از مدیران دستگاه اجرایی لرستان پیشنهادات خود را در بخش‌های مختلف مطرح کرده‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات