سفیر اتریش:

لرستان خبر: سفیر اتریش در سفر به لرستان گفت: افزایش زیرساخت ها و تامین امکانات در کنار طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوان در لرستان، باعث پیشرفت استان خواهد شد.

لرستان خبر، فریدریش اشتیفت صبح امروز در دیدار با استاندار لرستان بیان کرد: پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران حجم مبادلات بین ایران و اتریش به 210 تا 220 میلیون یورو رسید در حالی که در گذشته ایران و اتریش 750 میلیون یورو مبادلات تجاری با هم داشتند.

 

وی گفت: وزیر امور خارجه اتریش با توجه به فضای مثبتی که در شهر وین به وجود آمده، امیدوار است مذاکرات نیز روندی مثبت داشته باشد، تا در آینده شاهد افزایش همکاری و فعالیت‌های تجاری ایران و اتریش باشیم.

 

سفیر اتریش اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های اتریشی در زمینه داروسازی در ایران فعالیت می‌کنند و با توجه با ظرفیت بالای لرستان در داروسازی باید تلاش شود با کمک اتاق بازرگانی لرستان روابط اتریش و استان لرستان جهت همکاری بیشتر افزایش یابد.

 

فریدریش اشتیفت گفت: کشور اتریش با جمعیتی 8 میلیون نفری سالانه پذیرای 120 میلیون توریسم است که بخش اعظمی از اقتصاد این کشور از این طریق تامین می شود.

 

وی تبیین کرد: لرستان و اتریش با این وجود اینکه هردو کوهستانی هستند از فرهنگ و تاریخی غنی برخوردارند با این تفاوت که زمانی که در لرستان بر روی برنز کار می شد، شاید مردم اتریش فقط به فکر شکار بودند.

 

سفیر اتریش همکاری دانشگاهی بین دو کشور را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 1500 دانشجوی ایرانی در اتریش تحصیل می‌کنند و از طرفی باتوجه به برخوردار بودن ایران از دانش فنی بالا دانشجویان اتریشی می‌توانند در دانشگاه‌های ایران به خوبی دانش افزایی کنند.

 

سفیر اتریش در پایان از استقبال و پذیرایی استاندار لرستان در بدو ورود به استان قدردانی کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات