استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: ما به سختی توانسته‌ایم اعتباراتی را در زمینه احیای درختان بلوط جذب کنیم تحت هیچ شرایطی کار بدون مطالعه را نسبت به درختان بلوط قبول نداریم و انجام نمی‌دهیم و نمی‌خواهیم بدون مطالعه این اعتبارات را هزینه کنیم

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه کارگروه بررسی زوال درختان بلوط در استان لرستان که با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، گفت: امروز مردم و مسئولان لرستان نگران سرنوشت درختان بلوط در استان هستند از این رو وظیفه ما در این زمینه سنگین است.

 

وی عنوان داشت: ما به سختی توانسته‌ایم اعتباراتی را در زمینه احیای درختان بلوط جذب کنیم تحت هیچ شرایطی کار بدون مطالعه را نسبت به درختان بلوط قبول نداریم و انجام نمی‌دهیم و نمی‌خواهیم بدون مطالعه این اعتبارات را هزینه کنیم. توزیع اعتبارات اختصاص یافته در بحث احیای درختان بلوط با تصمیم کارگروه در استان صورت می‌گیرد.

 

بازوند تصریح کرد: تاثیر مطالعه می‌تواند در روی یک پروژه 75 درصد و تاثیر اجرای آن پروژه تنها 25 درصد باشد.

 

استاندار لرستان یادآور شد: طی هفته آینده بازدید از زوال درختان بلوط لرستان را به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان و سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌دهیم و در جلسه آینده برای احیا و کاشت درختان بلوط را در استان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

استاندار لرستان افزود: زوال بیش از 560 هزار هکتار از درختان بلوط استان لرستان نگران کننده است و در این زمینه باید همه تلاش خود را برای کاشت گونه‌های مقاوم بلوط به کار گیرند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات