استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: باوجود ابراز تمایل سرمایه‌گذاران کشت و صنعت برای سرمایه‌گذاری در حوزه دریاچه گهر و همچنین احداث رستوران بر روی دریاچه کیو، به دلیل موانع قانونی در بحث محیط زیست ومنابع طبیعی با آنها موافقت نشد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند دیشب در کارگروه گردشگری استان لرستان اظهار کرد: با وجود ظرفیت بزرگ لرستان در بحث گردشگری اما به طور شایسته به این امر پرداخته نشده و بدهکار افکار عمومی هستیم.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: گردشگری با وجود قرار داشتن روی محور توسعه استان اما تاکنون برنامه ریزی خوبی برای استفاده از این ظرفیت ارائه نشده است، از این‌ رو در سال 94 باید تلاش بیشتری انجام شود.

 

 وی افزود: سازمان میراث موظف است به عنوان متولی این کار تا 25 آذرماه برنامه توسعه گردشگری استان را با اعلام حجم اعتبار مورد نیاز و میزان حضور بخش خصوصی و دولتی در این زمینه به کارگروه گردشگری استان لرستان ارائه دهد.

 

بازوند تصریح کرد: باید موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری یک روزه اعلام ‌شده و تمام دستگاه‌ها هم ظرف یک هفته باید طرح را بررسی و اعلام نظر کنند.

 

وی با اشاره موانع قانونی زیست محیطی در سرمایه گذاری ها، اظهار کرد: باوجود ابراز تمایل سرمایه‌گذاران کشت و صنعت برای سرمایه‌گذاری در حوزه دریاچه گهر و همچنین احداث رستوران بر روی دریاچه کیو، به دلیل موانع قانونی در بحث محیط زیست ومنابع طبیعی با آنها موافقت نشد.

 

وی ضمن بیان اینکه بزودی پرواز عسلویه به خرم‌آباد برقرار می شود، افزود: فرودگاه خرم‌آباد یک ظرفیت خوب برای جذب گردشگران است که با انجام تبلیغات گسترده و ایجاد بسترهای مناسب می توان زمینه حضور گردشگر را به استان فراهم کرد.

 

استاندار لرستان با اشاره به لزوم تبلیغات گسترده در تمام کشور جهت جذب گردشگر، تصریح کرد: منطقه گردشگری بام خرم‌آباد تا اطلاع ثانوی به هیچ کس واگذار نمی‌شود و تا حصول اطمینان از توانایی بالا، قابلیت و سرمایه لازم سرمایه گذار، در اختیار منابع طبیعی لرستان است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات