رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد:

لرستان خبر: رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد گفت: استان لرستان از نظر شاخص سهولت فضای کسب و کار براساس استانداردهای 10گانه وضعیت خوبی نداشته به طوری که لرستان رتبه 29 کشور را در سال گذشته در این زمینه داشته است.

به گزارش لرستان خبر، حسین سلاحورزی شامگاه شنیه در شورای گفت‏‌وگوی بخش خصوصی با دولت در خرم‌‏آباد، اظهار کرد: استفاده و حمایت از تولیدات داخل استان یکی از مهم‏‌ترین بحثها بوده و جهت دوام صنایع و کارخانه ها، دستگاه‏‌های اجرایی باید به حمایت از تولیدات داخلی توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی ضمن تأکید به تولید بسیاری اقلام مورد نیاز در استان، افزود: دستگاههای اجرایی لرستان با تولید مصالح ساختمانی، مواد غذایی و وسایل بهداشتی و پزشکی در استان، به رونق و تداوم واحدهای تولیدی لرستان کمک شایانی می کنند.

 

رئیس اتاق بازرگانی خرمآباد به استفاده و خریداری شیر مدارس استان از واحدی های تولیدی استان تأکید و عنوان کرد: آموزش و پرورش استان باید شیر مورد نیاز مدارس خود را از این شرکت ها خریداری کند.

 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش لرستان سالانه حجم زیادی شیر براب مدارس استان را از استان‏های مانند مرکزی، ارومیه، شهر کرد و غیره خریداری می‏کند، بیش از 11 واحد تولید لبنیات در لرستان وجود دارد که برخی از آنها در حال تعطیلی به سر می‏‌برد.

 

سلاحورزی  به بحث صدور مجوز برای سرمایه گذاران  اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از موارد مورد بررسی صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‏‌گذاران است که این کار توسط دستگاه‏‌های اجرایی مانند صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

 

وی با بیان وضعیت نامطلوب استانداردهای 10 گانه در استان، افزود: استان لرستان از نظر شاخص سهولت فضای کسب و کار براساس استانداردهای 10گانه وضعیت خوبی نداشته به طوری که لرستان رتبه 29 کشور را در سال گذشته در این زمینه داشته است.

 

رئیس اتاق بازرگانی خرمآباد به طولانی بودن مراحل ثبت شرکت ها در استان اشاره و عنوان کرد: در لرستان میانگین ثبت شرکت سه ماه بوده و در مورد شرکت های خاص طولانی تر هم می شود، این در حالی است که در آغاز فعالیت کسب و کار فرآیند ثبت شرکت‏‌ها باید به خوبی و در کمترین زمان انجام شود، که این امر سبب نارضایتی متقاضیان شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات