استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: اعتبارات جاری اختصاص یافته به لرستان رشد پیدا کرده که در این زمینه لرستان در جایگاه خوب و رتبه یک قرار گرفته است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان اظهار داشت: با وجود مشکلات موجود برای جذب اعتبارات جاری در استان، لرستان در رشد اعتبارات جاری رشد خوبی داشته به طوری که در این زمینه رتبه یک را کسب کرده است.

 

وی افزود: در سال 94، بودجه عمرانی لرستان با 16 درصد رشد نسبت به سال گذشته، 480 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که با احتساب ماده 180، به چهار هزار و 260 میلیارد ریال می رسد.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: با در نظر گرفتن رشد 23.3 درصدی اعتبارات عمرانی در لرستان، این استان رتبه 9 کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه 36 درصد بودجه سال 94 به صورت متفرقه است، تصریح کرد: امیدواریم مدیران دستگاه های اجرایی در راستای جذب این اعتبارات تعامل کافی و مطلوب را با نمایندگان مجلس داشته و جهت جذب اعتبارات تلاش کنند.

 

بازوند بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان بدهی هایی به برخی دستگاه های ارائه دهنده خدمات نظیر آب، برق و آب و فاضلاب دارند که این بدهی 100 میلیارد تومان است.

 

محمد تقی توکلی رئیس مجمع نمایندگان استان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شفاف سازی میزان بودجه و توزیع عادلانه آن در سال 93، تغییرات اساسی در لرستان ایجاد شد و حدود دو میلیارد ریال به بودجه لرستان افزوده شد.

 

وی با اشاره به ایجاد پایه های قوی در رشد و توسعه استان، افزود: در راستای ماده 180 مجلس، حدود یک هزار و 550 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت که تاکنون 75 درصد اعتبارات در راستای رفع مشکلات استان محقق شده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته جهت ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی، بسیاری از مشکلات استان برطرف می شود، علاوه بر این، باید در راستای جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی و فرهنگ سازی در زمینه کار اقدام جدی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: در بودجه سال 94، در راستای هدفمندی یارانه ها در سلامت، راه آهن، فروش اموال و اوراق بهادار، برنامه ریزی شده است.


 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات