مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازارچه صنایع دستی لرستان تا بیستم اسفندماه امسال در محل باغ گلستان در خرم آباد راه اندازی می شود.

به گزارش لرستان خبر، عبدالرضا مهاجری نژاد  روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی لرستان تا بیستم اسفندماه امسال در محل باغ گلستان در خرم آباد راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: بازارچه صنایع دستی در تمام ایام فصل به طور دائمی در این مکان بازگشایی می شود که ظرفیت 35 تا 50 غرفه در رشته های مختلف صنایع دستی استان را دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: تولید و عرضه مستقیم صنایع دستی و حذف واسطه ها، شناسایی و معرفی ظرفیت های غنی صنایع دستی و توانمندی های استان از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

وی تصریح کرد: بازدیدکنندگان قلعه فلک الافلاک ضمن بازدید از این قلعه می توانند به راحتی از این نمایشگاه بازدید و خرید کنند، و یکی از برنامه های میراث فرهنگی استان، آزادسازی این قلعه است.

 

مهاجری نژاد بیان کرد: با وجود پیگیری های صورت گرفته در سال جاری و توافق های ارتش، مقرر شد ساختمان های ارتش تا پایان ماه جاری به میراث فرهنگی واگذار شود که در این صورت، قلعه فلک الافلاک در این بخش آزادسازی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش می شود که علاوه بر راه اندازی این بازارچه در خرم آباد، در ورودی و خروجی تمام شهرستان های استان نمایشگاه صنایع دستی برپا شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این بازارچه می تواند بخشی از صنایع دستی در حال رکود استان را به گردشگران معرفی کند و از سویی این بازارچه براساس طراحی بازارچه های دیگر استان ها طراحی می شود.

 

وی افزود: پنج هزار نفر هنرمند در حوزه صنایع دستی در استان فعالیت می کنند که حدود 150 نفر از آنها تسهیلات دریافت نموده اند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات