رئیس پست بانک های لرستان:

لرستان خبر: رئیس پست بانک های لرستان گفت: با امضای تفاهم نامه ای که بین ما و معاون مناطق محروم رئیس جمهور منعقد شد، صندوق های تأمین منابع مالی خرد روستاییان ایجاد می شود.

به گزارش لرستان خبر، فرزاد رستمی عصر امروز در دیدار با فرماندار دورود اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه ای که بین ما و معاون مناطق محروم رئیس جمهور منعقد شد، صندوق های تأمین منابع مالی خرد روستاییان ایجاد می شود.

 

وی افزود: این صندوق با هدف برطرف کردن مایحتاج روستاییان، توسعه مناطق روستایی و اشتغال، ایجاد می شود که به صورت قرض الحسنه تسهیلاتی را تا سقف 10 میلیون تومان در اختیار روستاییان قرار می دهد.

 

رئیس پست بانک های استان لرستان عنوان کرد: این طرح یک طرح کارشناسی شده است و طبق برنامه در مناطق مشخص اجرا می شود و تاکنون مشکلی در اجرای آن به وجود نیامده است.

 

وی بیان کرد: هیئت امنایی با حضور دهیاران، دو نفر از اعضای شورا و معتمدان روستا، اعضای صندوق تأمین مالی خرد روستاییان را تشکیل می دهند که این طرح در مرحله نخست در 10 هزار پست بانک فعال در کشور اجرا می شود.

 

رستمی خاطر نشان کرد: امسال در جهت توسعه پست بانک ها برنامه ریزی نشده اما در سال آینده بنا به درخواست فرمانداران و بخشداران، پست انک جدید ایجاد می شود.

 

ماشاءالله نعمتی فرماندار دورود در این دیدار اظهار داشت: ایجاد صندوق منابع مالی خرد روستاییان در راستای توسعه مناطق محروم اثرگذار است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم عزم جدی مسئولان مربوطه در جهت اهداف این طرح، افزود: دهیاران و بخشداران و شورای اسلامی روستاها باید در راستای اجرای این طرح برای مردم فرهنگ سازی کنند چرا که این طرح در جهت توسعه مناطق روستایی و رفع محرومیت از این مناطق با دادن تسهیلات خوب به روستاییان است.

 

فرماندار دورود با اشاره به احداث صندوق مالی خرد برای 36 روستای شهرستان دورود گفت: با توجه به جمعیت روستاها بعد از احداث پست بانک در آنها این صندوق نیز می تواند راه اندازی شود و خدمات خوبی به مردم ارائه دهد.

 

وی بیان کرد: خدماتی که در شهرها ارائه می شود یکی از عواملی است که سبب می شود روستاییان به سمت شهرها مهاجرت کنند و با فراهم کردن امکانات لازم برای روستاییان می توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات