معاون رئیس جمهور:

لرستان خبر: معاون رئیس جمهور گفت: ایران آمادگی لازم برای همکاری و کمک به کشورهای اسلامی را دارد، همان گونه که کشور عراق برای رفع نیازمندی های خود در زمینه انرژی، اقتصاد و دیگر زمینه ها از ظرفیت های ایران بهره مند می شود.

به گزارش لرستان خبر، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در همایش وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان اظهار داشت: با وجود رویکرد تعاملی با کشورهای دنیا، وجود منابع انسانی و ظرفیت های فناوری در کشورهای مسلمان سبب شده کمتر به کشورهای غیرمسلمان محتاج باشیم.

 

وی افزود: ایران بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت و رشد خوبی داشته و در زمینه نانو، فنی و مهندسی، فیزیک، هنری و ورزشی افراد متخصص زیادی را تربیت کرده و دارای توان بالایی در تأمین نیروی انسانی در کشورهای اسلامی است.

 

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: ایران دارای رتبه اول از لحاظ نیروی انسانی در بین کشورهای اسلامی و رتبه پانزدهم در کل جهان است.

 

وی با اشاره به رویکرد دولت برای تعامل با کشورهای اسلامی، بیان کرد: ایران با داشتن ظرفیت های بالا و مناسب در تولید خودرو، فولاد، صنایع پتروشیمی و سیمان و حائز رتبه های اول و برتر در بین کشورها، آمادگی لازم در راستای رشد و توسعه تعامل با سرمایه گذاران کشورهای اسلامی را دارد.

 

سلطانی فر تصریح کرد: با وجود جمعیت 300 میلیونی شیعیان در کشورهای منطقه و یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان، ظرفیت های خوبی برای رشد و توسعه کشورهای اسلامی در سراسر جهان وجود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: ایران آمادگی لازم برای همکاری و کمک به کشورهای اسلامی را دارد، همان گونه که کشور عراق برای رفع نیازمندی های خود در زمینه انرژی، اقتصاد و دیگر زمینه ها از ظرفیت های ایران بهره مند می شود.

 

معاون رئیس جمهور به پیشرفت های درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: در ایران در حوزه خدمات درمانی، سرویس های خوبی را وجود دارد که با ارزش برابر و هزینه کمتر نسبت به کشورهای اروپایی خدمات ارائه می دهند.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی در هشت بیمارستان تخصصی در تهران، افزود: کشور ایران در زمینه پیوند اعضاء، جراحی قلب باز و بیماری های صعب العلاج توان بالایی دارد و تاکنون 40 گروه در بخش خدمات و درمان کشور سرمایه گذاری کرده اند.

 

سلطانی فر با اشاره به ظرفیت های طبیعی و گردشگری ایران، تصریح کرد: ایران با داشتن تنوع اقلیمی متفاوت و نمود همزمان آنها، دارای جاذبه های مذهبی و دینی نظیر مرقد امام علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) است.

 

وی به جاذبه های گردشگری لرستان اشاره و خاطر نشان کرد: لرستان از لحاظ جاذبه های طبیعی و گردشگری استانی کم نظیر است.

 

معاون رئیس جمهور گفت: سرانه ساخت هتل در کشور سالانه 20 تا 25 هتل چهار تا پنج ستاره است که لرستان در ین امر پیشتاز است، به گونه ای که مسئولان این استان زمین رایگان در اختیار سرمایه گذار در جهت احداث هتل قرار می دهند و عوارض شهرداری آن صفر است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات