رئیس جهاد کشاورزی دورود:

لرستان خبر: رئیس جهاد کشاورزی دورود گفت: اراضی شیب دار که پیش از این بلااستفاده بودند، با بهره گیری از آب سد مروک می توانند در رونق و رشد محصولات کشاورزی در دورد نقش به سزایی داشته باشند.

به گزارش لرستان خبر، نعمت الله قائد رحمت عصر امروز در شورای کشاورزی شهرستان دورود اظهار داشت: با پیگیری هایی که درباره احداث باغ در اراضی پایین دست سد مروک انجام شده است، مقدمات کار در حال اجرا است.

 

وی افزود: این اراضی شیب دار که پیش از این بلااستفاده بودند، با بهره گیری از آب سد مروک می توانند در رونق و رشد محصولات کشاورزی در دورد نقش به سزایی داشته باشند.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود عنوان کرد: با توجه به برداشت بی رویه ای که از آب کشاورزی در گذشته انجام شده است، در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و جلوگیری از روند برداشت بیش از حد، از کاشت محصولات آب دوست ممانعت به عمل می آید.

 

وی با اشاره به تغییر کابری زمین های کشاورزی، بیان کرد: با توجه به لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرستان، انجام هر گونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی باید با مجوز جهاد کشاورزی صورت گیرد.

 

احمد مرادی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه تصریح کرد: صیانت از زمین های کشاورزی و باغات از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که هر هکتار از این زمین ها منابع غذایی 20 نفر را تأمین می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر متر مربع از زمین های کشاورزی که نابود می شود، دو کیلوگرم از تولید منابع غذایی را در کشور کاهش می دهد.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در طول 10 سال گذشته، یک هزار و 131 هکتار از اراضی ملی دورود به کشاورزی و صنعتی تبدیل شده است.

 

وی بیان کرد: 116 هکتار از اراضی به 10 طرح از دستگاه ها و نهادهای دولتی،192 هکتار به 128 طرح کشاورزی و 473 هکتار به 180 طرح صنعتی اختصاص یافته است.

 

مرادی تصریح کرد: با توجه به برخورد دولت با زمین خواری، باید در راستای ریشه کنی و برخورد با این پدیده اقدامی جدی به عمل آید.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات