مدیر جهاد کشاورزی بروجرد :

لرستان خبر: مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: مزرعه پرورش ماهیان سردآبی قزل آلا در بروجرد ظرفیت تولید 15 تن ماهی قزل‌آلا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش لرستان خبر، رضا امینی ظهر امروز در مراسم افتتاح مزرعه پرورش ماهیان سردآبی قزل آلا در بروجرد اظهار داشت: این مزرعه ظرفیت تولید 15 تن ماهی قزل‌آلا را دارد.

 

وی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از این مزرعه ظرفیت تولید ماهی سردآبی در بروجرد را به 1500 تن افزایش می‌دهد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: اعتباری معادل 100 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است که 90 میلیون تومان از این میزان اعتبار توسط تسهیلات بانکی صندوق توسعه بخش کشاورزی تأمین شده است.

 

وی بیان کرد: با راه‌اندازی مزرعه ماهیان سردآبی 9 فرصت شغلی ایجاد شده است که سه نفر به صورت مستقیم و شش نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل شدند.

 

امینی با اشاره به طرح‌های جهاد کشاورزی در دهه فجر، تصریح کرد: 28 پروژه در دهه فجر توسط جهاد کشاورزی بروجرد افتتاح می شود که همه آنها به جز یکی که عمرانی است، تسهیلاتی هستند.

 

وی خاطر‌نشان کرد: در راستای اجرای طرح عمرانی کانال‌کشی اعتباری معادل 34 میلیون تومان هزینه شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: یک میلیارد و 250 میلیون تومان برای 27 پروژه دیگر اختصاص یافته است که از این میزان سهم تسهیلات بانکی صندوق توسعه بخش کشاورزی و به صورت کم بهره یک میلیارد و 120 میلیون تومان بوده و مابقی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین شده است.

 

وی با اشاره به پرداخت 58 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای طرح‌های آبیاری تحت فشار، افزود: در مجموع این طرح‌ها در ایام دهه فجر 36 فرصت شغلی مستقیم به وجود می‌آورند.

 

امینی بیان کرد: با توجه به وجود 31 مزرعه پرورش ماهی در بروجرد، تا کنون 300 نفر به طور مستقیم صاحب شغل شده‌اند، از سویی سه واحد تولید بچه ماهی در بروجرد با ظرفیت سالانه 10 میلیون قطعه بچه ماهی وجود دارد.


 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات