رئیس قوه قضائیه در خرم آباد مطرح کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: در این زمینه برخی سو استفاده کرده‌اند در یکی از آنها شخصی 65 هزار میلیارد ریال از بانک‌ها وام گرفته است و بانک‌ها نباید اینگونه بی‌حساب و کتاب وام دهند

به گزارش لرستان خبر، آیت الله آملی لاریجانی دقایقی پیش در شورای اداری لرستان اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان  میراث بزرگ نظام جمهوری اسلامی را در اختیار داریم و اخیرا مقام معظم رهبری در جلسه‌ای فرمودند ما چون در داخل این نظام هستیم ارزش آن را نمی‌دانیم اگر در بیرون بودیم ارزش آن را می‌دانستیم.

 

وی افزود: با رهبری‌های حضرت امام راحل با وجود همه فشارها و همچنین رهبری معظم انقلاب این نظام حفظ شده و انصافا باید از مردم به دلیل راهپیمایی 22 بهمن که با شور در صحنه بر سر مستکبرین فریاد زدند تشکر کنیم چون این کار کمی نیست.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: تحمل سختی‌ها توسط ملتی که اینگونه تحت فشار است کار کوچکی نیست که سبب شده است در لبنان و یمن و دیگر جاها این انقلاب الگو باشد.

 

وی عنوان کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر کشور یمن که مردم بیرون ریختند و حکومت را به دست گرفته اند به طور مداوم قطعنامه صادر می‌کنند اما در مورد بحرین که حکومت آن این فشارها را به مردم می‌آورد سکوت می‌کنند.

 

آیت الله لاریجانی عنوان کرد: با ورود مردم به صحنه است که ارزش های نظام اسلامی مشخص می‌شود و باید برخورد با کرامت نسبت به مراجعان داشته باشیم و دلسوزی در جمهوری اسلامی نوعی عبادت است.

 

وی اظهار داشت: امروز در میان قوا نوعی همدلی است و هر چند قوا مستقلند اما در سطح روسای قوا هم همدلی حاکم است.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله دیگر انعکاس همدلی در استان‌ها است و امیدواریم در دستگاه‌های قضایی و اجرایی نیز به جهت تسهیل در امور و همچنین حل مشکلات مردم هم دلی صورت بگیرد.

 

وی افزود: مسله مهمی که در استان لرستان مطرح است که من حتما خدمت روسای قوا و مقام معظم رهبری آن را انتقال خواهم داد این است که با وجود ظرفیت عظیم برای کار، بیکاری در استان زیاد است که البته بخشی از مشکل به دلیل فرهنگ کار است.

 

آیت الله لاریجانی بیان کرد: ما باید زمینه ایجاد شغل و کار را برای جوانان فراهم کنیم و فرهنگ کار را رواج دهیم. بی‌شک چنین استانی با این منابع نباید جوانان آن اینگونه بیکار باشند.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: در مورد بانک‌ها در موضوع معوقات بانکی قوه قضاییه ورود کرده و در جلسه با ریاست جمهوری نیز گفتیم که در جایی که باید وارد می شویم البته بخشی از این افراد کسانی هستند که خود متحمل ضرر و زیان شده‌اند که جای فشار بیشتر ندارد.

 

وی افزود: در این زمینه برخی سو استفاده کرده‌اند در یکی از آنها شخصی 6 هزار و 500 میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفته است و بانک‌ها نباید اینگونه بی‌حساب و کتاب وام دهند و باید با اخذ وثیقه‌های درست اقدام به وام‌دهی کنند و اگر گیرنده وام بدحسابی کرد دیگر به او وام ندهند.

 

‌وی عنوان کرد: براساس گزارشات، همین فرد به صورت ارز این معوقات را از کشور خارج کرده است که باید ما آنها را جلب کنیم.

 

آیت الله لاریجانی اظهار داشت: متاسفانه چهره قوه قضاییه فقط بگیر و ببند جلوه داده شده اما واقعیت این است که مثلا در موضوع گروه آریا در پرونده شرکت آریا بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به‌جز بانک‌ها لغزیدند که باید در دولت جلوی آنها گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی به ما گفتند ما لیست مفسدان اقتصادی را داریم و وقتی برای ما فرستادند ما دیدیم بسیاری از آنها را خود دستگاه قضا اطلاع‌رسانی کرده است.

 

وی عنوان کرد: بخشی از کار قوه قضاییه تسهیل سرمایه گذاری است که در همین زمینه مدتی است دفاتری در دادگستری‌ها برای تسهیل سرمایه‌گذاری اقتصادی تشکیل شده است و ما باید مردم را به صحنه بکشانیم و فعالیت را شروع کنند.

 

‌آیت الله لاریجانی بیان کرد: نسبت به وضعیت دستگاه قضایی و سازمان های تابعه در استان هرکدام به اندازه چند وزارت خانه در حال کار هستند که البته ما با وجود مشکلات مالی که داریم امیدواریم برخی از مشکلات استان را در این سفر حل کنیم.

 

جلسه شورای اداری استان لرستان با حضور آیت الله املی لاریجانی، حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، آیت الله صدیقی، استاندار لرستان، حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام منتظری، الهیاری ملک شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس، کریمی رئیس دیوان عدالت اداری، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.

انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد علی

    . اگر خاوری را برگرداندید این را هم میتوانید . چه مملکت بی حساب و کتابی داریم چطور اینهمه پول وام داده شده و به خارج رفته چه رقم وحشتناکی . چقدر بی قانونی در مملکت نهادینه است که اینطور میتوان سوء استفاده کرد

  • ا

    آقا ظاهرا مد شده هر چند روز یک نفر خبر از دزدی و اختلاس با رقم بالا میدهند نکند جایزه ای چیزی میدهند ما خبر نداریم مرد مومن مثل کشور چین این مفسدان را گردن بزنید تا حساب دستشون بیاد بخدا این جونا از بیکاری و نا امیدی دارن روانی میشن یه کار اساسی بکنید

  • عمارنامه

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/99349
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

  • مهدی ..ع

    چه مملکتمان خوبه یه نفر اینطوری باید باشه بعدازظهر کاری هم بهش ندارن یکی هم مثل منه بد بخت متاهل هستم دو سال دارم میرم و میام برا یه وام پنج یا ده میلیونی که کارمو شروع کنم اینم از بخت بد ما با زن و بچه اینجوری باشیم فقط خدا رو شکر

نظرات