رئیس کمیته امداد پلدختر:

لرستان خبر: رئیس کمیته امداد پلدختر گفت: امسال 704 میلیون و 838 هزار تومان زکات در شهرستان پلدختر جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش لرستان خبر، علی میرزا خدایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر اظهار داشت: امسال 704 میلیون و 838 هزار تومان زکات در شهرستان پلدختر جمع‌آوری‌شده است.

 

وی افزود: از این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در راستای احداث و مرمت مساجد، حسینیه، خانه عالم و فاطمیه در مناطق مختلف شهرستان و نیز کمک‌هزینه جهیزیه استفاده‌شده است.

 

رئیس کمیته امداد پلدختر عنوان کرد: بخشی از درآمدهای حاصل‌شده از زکات در جهت استفاده محرومان و برنامه‌های کمیته امداد هزینه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بسیاری آیات قرآن کریم، زکات در کنار نماز ذکرشده است، ازاین‌رو پرداخت زکات در جامعه از بروز بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی که ناشی از فقرند، جلوگیری می‌کند.

 

خدایی با اشاره به اقدامات مؤثر انجام‌شده در اجرای فرضیه زکات در جامعه، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت جامه عمل پوشاندن به امر زکات و کمک به محرومان بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کرده و اقدامات خوبی به ثمر رسانده است.

 

وی با اشاره به اینکه زکات واجب، فطریه، نقد و کالا و انتظامی ازجمله موارد جمع‌آوری زکات بوده است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه محرومیت سبب بی‌انگیزگی و ناامیدی می‌شود ازاین‌رو کمیته امداد در راستای ایجاد انگیزه و ایجاد استقلال معیشتی برای مددجویان تلاش کرده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات