فرماندار بروجرد:

لرستان خبر: فرماندار بروجرد: وجود واسطه‌گرایی‌ها و روابط قوم و خویشی، ناتوانی و ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی سبب شده با روی کار امدن افراد واسطه‌دار تحصیل کرده‌های بروجرد بیکار بمانند.

به گزارش لرستان خبر، مسلم پورقاسمیان عصر امروز در کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: بیکاری در شهرستان بروجرد برنامه‌ریزی کلان در بروجرد را با مشکل مواجه کرده که این امر ناشی از عوامل متعددی است.

 

وی افزود: وجود واسطه‌گرایی‌ها و روابط قوم و خویشی، ناتوانی و ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی سبب شده با روی کار امدن افراد واسطه‌دار تحصیل کرده‌های بروجرد بیکار بمانند.

 

فرماندار بروجرد عنوان کرد: با وجود بیان تلاش‌های انجام شده برای رفع بیکاری، اما فعالیت چشمگیر و اثرگذاری در رفع این معضل دیده نشده است و دستگاه‌های اجرایی باید برای ایجاد مشاغل پایدار تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که وضعیت ایجاد مشاغل پایدار در بروجرد چندان امیدوارکننده نیست و ضروری است که مدیران اجرایی عضو کارگروه اشتغال به تعهدات خود عمل کنند.

 

پورقاسمیان بیان کرد: باید ساز و کار به کار گیری نیرو در دستگاه‌های دولتی و خصوصی اصلاح شود و باید افرادی که توان و دانش انجام کارها را دارند، به کارگیری شوند و نباید به دلیل داشتن واسطه در موقعیت های شغلی، افراد به کار گمارده شوند.

 

وی ضمن تأکید بر جلوگیری از استخدام نیروی غیربومی، خاطر‌نشان کرد: به کارگیری نیروهای غیربومی در این شهرستان عامل مهمی در بیکاری جوانان مستعد و فعال این شهرستان است.

 

محمود روزبهانی، مدیر عامل شهرک صنعتی بروجرد اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که تولیدکنندگان بروجرد با آن مواجه هستند، نبود سرمایه در گردش است.

 

وی افزود: مشکلاتی که به سبب نبود سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی بروجرد ایجاد شده این واحدها را ناچار به دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل کرده است.

 

مدیر عامل شهرک صنعتی بروجرد عنوان کرد: 76 واحد تولیدی در شهرک صنعتی بروجرد وجود دارد که به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی به دلیل نبود بازار مصرف و مواد اولیه و نبود مدیریت فروش با چالشی جدی روبه رو شده‌اند.

 

روزبهانی بیان کرد: با توجه به پایین بودن شود بانکی منابع صندوق توسعه ملی، تولیدکنندگان خواستار استفاده از این تسهیلات هستند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات