استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای سال آینده صادرات در لرستان به چهار برابر یعنی 280 میلیون دلار و رشد 400 درصدی می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای توسعه صادرات در خرم‌آباد اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات اقتصادی در لرستان باید بخش خصوصی وارد عمل شود.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت بخش خصوصی در لرستان، افزود: تمامی دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی باید با همکاری یکدیگر در راستای رفع موانع سر راه بخش خصوصی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به پروژه‌های لرستان، عنوان کرد: با همکاری مسئولان اجرایی و بخش خصوصی پروژه‌های پتروشیمی و کشت و صنعت لرستان فعال می‌شود که در این صورت برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای استان امکان اجرایی پیدا می‌کند.

 

استاندار لرستان بیان کرد: در راستای دستیابی به این مهم، حمایت از سرمایه‌گذاری در استان و فعال شدن بخش خصوصی تلاش می‌شود.

 

وی با اشاره به صادرات در لرستان، تصریح کرد: استان لرستان سال گذشته 54 میلیون دلار صادرات داشته است که این رقم امسال به 70 میلیون دلار رسیده است، بااین‌وجود این رقم بسیار پائینی است و باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

 

بازوند به رشد 400 درصدی صادرات لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای سال آینده صادرات در لرستان به چهار برابر یعنی 280 میلیون دلار می‌رسد.


قدرت الله ولدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در این نشست اظهار داشت: امسال صادرات در لرستان 315 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: امسال صادرات در لرستان درزمینهٔ سیمان، آرد، داروهای انسانی و دامی، پتروشیمی، دام زنده بوده که 70 درصد در بخش صنعت و 22 درصد بوده است.

 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بیان کرد: آذربایجان، قرقیزستان، هندوستان، ارمنستان، کویت، قطر، امارات، هلند، عراق، افغانستان، ترکیه، یمن، مالزی، تاجیکستان، گرجستان، ارمنستان و پاکستان کشورهای هدف برای صادرات لرستان بوده‌اند.

 

وی عنوان کرد: داروهای انسانی و دامی، محصولات کشاورزی، سنگ ساختمانی، محصولات لبنی، ظروف تفلونی و شیشه‌ای، روغن‌موتور مهم‌ترین کالاهای صادراتی امسال لرستان بوده است.
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات