معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: سال آینده باید مجری دارای صلاحیت برای ساختمانهای بالای 700 متر مربع تعیین شود.

به گزارش لرستان خبر، محمد اصلانی عصر امروز در همایش شهرداران استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: الزامی است که افراد قبل از اقدام به ساز و ساز ساختمان، پروانه ساخت دریافت کنند.

 

وی داشتن مجری ذیصلاح را برای ساختمانهای با تیراژ بالا الزامی دانست و افزود: سال آینده باید مجری دارای صلاحیت برای ساختمانهای بالای 700 متر مربع تعیین شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: سال آینده باید اجرای قوانین 100 درصدی باشد و مسئولان اجرایی ساخت و ساز ها باید با رعایت تمامی قوانین ساختمانهایی بدون نقض از لحاظ کمیت و کیفیت تحویل دهند.

 

وی تصریح کرد: در راستای حفظ سرمایه های ملی باید از استفاده بیش از حد مصالح در ساختمان سازی جلوگیری شود و استفاده بیش از حد از مصالح ممنوع است.

 

اصلانی بیان کرد: در راستای زیباسازی نما و مبلمان شهری، باید ساختمان هایی که در معابر بیش از 12 متری ساخته می شوند، نقشه فنی و مشخصات طرح نمای آنها در کمیسیون سیما و منظر بررسی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و مشخصات فنی ساختمان‌ها باید توسط مهندسان ناظر تهیه شود و توسط سازمان مهندسی تأیید شوند و تنها ارائه گواهی استحکام کافی نیست.

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: شهرداریها در راستای اجرای طرحها باید به تبعات بلندمدت آنها توجه کنند و با نظام مهندسی تعامل دوسویه داشته باشند.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه ساختمانها باید در جهت رفاه، آسایش و امنیت مردم ساخته شوند، افزود: به ساختمانهایی که امتیاز آنها کمتر از 90 باشد، پروانه کار تعلق نمیگیرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات