فرماندار دوره چگنی در گفت‌وگو با لرستان خبر:

لرستان خبر: فرماندار دوره چگنی گفت: پروژه مرغ ماهان شهرستان دوره چگنی تا پایان آبان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

نورالدین درمنان در گفت‌وگو با لرستان خبر، اظهار داشت: با روند خوبی که در اجرای پروژه مرغ ماهان وجود دارد پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

وی در رابطه با هزینه این طرح، افزود: از هشت میلیارد تومان اعتبار طرح  سه میلیاردتومان از طریق بانک عامل به مجری طرح پرداخت شد و با احتساب یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مجری طرح تاکنون پنج میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

 

فرماندار دوره چگنی عنوان‌کرد: تجهیزات موردنیاز با هزینه چهارمیلیارد تومان خریداری‌شده و عقد قرارداد دیوار سازی و پوشش سازی سوله‌ها توسط شرکت ماموت انجام‌شده است.

 

وی بیان کرد: زمین این پروژه 21.5 هکتار است و تأمین آب پروژه با خریدچاه عمیق، طرح و نصب دو عدد ترانس، تکمیل شبکه برق به‌طول هزار و 500 متر و حصارکشی‌کل طرح به‌طول سه هزار و 500 متر تکمیل‌شده است.

 

درمنان تصریح کرد: از 18 سوله طرح 12 سوله ساخته و 12 اسکله‌ی آن‌ نیز نصب‌شده است.

 

وی در رابطه با پیشرفت فیزیکی این پروژه، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه عمده زیرساخت‌های طرح آماده‌شده و بیشتر اسکلت‌های آن ساخته و نصب گردیده پیشرفت فیزیکی طرح حدود50درصد است.

 

فرماندار دوره چگنی در رابطه با اشتغال‌زایی این طرح گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از طرح به‌طور مستقیم برای 100 نفر و غیرمستقیم 150 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که با توجه به محرومیت منطقه نقش بسزایی در بهبود وضعیت بیکاری این شهرستان دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت تولید این پروژه، اظهار داشت: با توجه به اینکه 18 سوله آن در حال ساخت است، فاز اول این پروژه ظرفیت تولید 100هزار قطعه مرغ ماهان و 25 میلیون تخم تولید جوجه یک روزه در سال دارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات