معاون صنعت معدن و تجارت بروجرد:

لرستان خبر: معاون اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد گفت: با توجه به محدودیتی که در استخدام نیرو در واحدهای تولیدی و صنعتی اعمال می‌شود، بیشتر افراد متقاضی کار فعالیت در شرایط دشوار کاری را می‌پذیرند.

به گزارش لرستان خبر، اردشیر معظمی گودرزی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کارگر در این شهرستان، اظهار داشت: آمار افراد به کار گمارده شده و بازنشتگان از کار در برخی کارگاه‌ها و کارخانجات متعادل نیست.

 

وی افزود: آمار بالای بیکاری سبب شده است تا کارگران برای فرار از بیکاری، شرایط دشوار کاری را تحمل و نسبت به مشکلات بیکاری ترجیح دهند.

 

معاون اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد: با توجه به محدودیتی که در استخدام نیرو در واحدهای تولیدی و صنعتی اعمال می‌شود، بیشتر افراد متقاضی کار فعالیت در شرایط دشوار کاری را می‌پذیرند.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که اولویت نخست مسئولان ذی‌ربط رفع مشکل جامعه کارگری است، بیان کرد: در این شرایط برخی کارگران پس از استخدام با محول شدن کار چند نیرو بر ان ها از سوی کارفرما فشار زیادی را متحمل می‌شوند.

 

معظمی گودرزی خاطر‌نشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی در حوزه تولید و صنعت نباید به دستاویزی برای اعمال فشار بیش از اندازه به کارگران باشد.
محمدرضا معظمی، مدیرعامل تعاونی تولید کنندگان بروجرد در این نشست اظهار داشت: عدم داشتن امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه کارگران در بروجرد است.

 

وی ضمن تأکید بر عنوان مطالبات و درخواست‌های کارگران توسط نمایندگان آن‌ها، افزود: با توجه به شرایط نامناسب تولید در استان و شهرستان باید بدون هیچ‌گونه فرصت‌سوزی، چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

 

مدیرعامل تعاونی تولید کنندگان بروجرد با اشاره به این‌که رابطه مستقیمی بین عمکلرکد کارگر و کارفرما وجود دارد، بیان کرد: رفع مشکلات جامعه کاری در فعالیت کارفرمایان و عملکرد آن‌ها به عنوان صاحبان مشاغل تأثیری غیرقابل انکار دارد.

 

وی تصریح کرد: امروز کارگران با کمترین دستمزد و با دغدغه بیکار شدن از کار و اداره زندگی در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند که همه کارگرانی که زندگی خود را با حداقل دستمزذ اداره می‌کنند، نمونه هستند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات