استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: امسال اعتبارات سدسازی در لرستان به 180 میلیارد تومان افزایش می‌یابد این در حالی است که در سال گذشته این اعتبارات 93 میلیارد تومان بوده است و بنابراین 10 سد در آینده در استان احداث و تکمیل می‌شود.

 

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان لرستان در سال 93 به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این افزایش اعتبار بی سابقه است.

 

وی با اشاره به افزایش اعتبارات حوادث ماده 10 و 11 در لرستان، افزود: اعتبارات مربوط به حوادث در سال گذشته به 110 میلیار تومان افزایش یافت که میزان این اعتبار در سال‌های 91 و 92، حدود هشت میلیارد تومان بوده است.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: در حوزه کشاورزی اعتبارات دریافتی استان لرستان از صندوق توسعه ملی  87 میلیارد تومان بود که این میزان در سال 92، هشت میلیارد تومان بوده است.

 

وی تصریح کرد: در راستای احداث مجتمع تجاری مسکونی برج کیو بیش از 400 میلیون تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

 

بازوند بیان کرد: بیش از 180 میلیارد تومان در سال 93 توسط بنیاد برکت در صنعت و اقتصاد استان سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی ضمن تأکید بر تغییر جایگاه بیکاری لرستان از رتبه اول به رتبه هشتم کشوری در تابستان 93، خاطر‌نشان کرد: سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و دیگر مسئولان عالی نظام در سال 93 به استان لرستان از مهم‌ترین اقدامات استانداری لرستان در 20 ماهه اخیر و نیز بهترین فرصت برای تصمیم‌گیری در زمینه اعتبارات و کمک‌های دولتی به لرستان بود.

 

استاندار لرستان گفت: میزان اعتبارات دریافتی لرستان از صندوق توسعه ملی در سال گذشته 80 درصد رشد داشته و 100 درصد اعتبارات تخصیص داده شده به لرستان استفاده شده است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی 12 ایستگاه پمپاژ در لرستان اشاره و عنوان کرد: شش ایستگاه بعد از 10 سال تعطیلی به بهره‌بردای رسید و شش ایستگاه دیگر در سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

بازوند ضمن تأکید بر افزایش اعتبارات سدسازی در سال 94، بیان کرد: امسال اعتبارات سدسازی در لرستان به 180 میلیارد تومان افزایش می‌یابد این در حالی است که در سال گذشته این اعتبارات 93 میلیارد تومان بوده است و بنابراین 10 سد در آینده در استان احداث و تکمیل می‌شود.

 

وی افزود: افزایش تعداد پروازهای فرودگاه، خرید هواپیمای اختصاصی لرستان، احیاء مجتمع کشت و صنعت، فعال سازی پروژه احداث راه آهن دورود- بروجرد- خرم آباد- اندیمشک پس از سه سال تعطیلی، احیاء و راه اندازی گلخانه دینارند و احیاء و دائمی کردن آب دریاچه کیو از دیگر فعالیت‌های در حال بهره‌برداری در لرستان هستند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات