شهردار بروجرد:

لرستان خبر: شهردار بروجرد گفت: یکی دیگر از اقدامات اساسی برای تضمین 100 درصدی گوشت عرضه شده در قصابی‎ها، ایجاد بخش پیش سردکن در کشتارگاه بروجرد است.

به گزارش لرستان خبر، منوچهر یوسفی عصر امروز در جلسه بررسی طرح تکمیلی کشتارگاه این شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته پروژه احداث سردخانه پیش سردکن کشتارگاه شهرستان بروجرد آغاز و اجرایی شده است.

 

وی افزود: در راستای اجرای این پروژه 100 میلیون تومان اختصاص یافت که این میزان اعتبار از محل بودجه شهرداری و از محل درآمد جاری هزینه شده است.

 

شهردار بروجرد عنوان کرد: با توجه به این‌که سیستم فاضلاب کشتارگاه بروجرد 10 سال پیش به صورت صنعتی احداث شده اما با ظرفیت موجود جوابگوی پس‌آب‌های کشتارگاه نیست، بنابراین اصلاح سیستم فاضلاب کشتارگاه این شهرستان از جمله اولویت‌های در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به این‌که اقداماتی در زمینه افزایش ظرفیت ورودی و خروجی این سیستم فاضلاب انجام شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اساسی برای تضمین 100 درصدی گوشت عرضه شده در قصابیها، ایجاد بخش پیش سردکن در کشتارگاه بروجرد است.

 

یوسفی بیان کرد: با ایجاد این بخش در کشتارگاه امکان نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت قبل از عرضه به بازار فراهم شده و سبب نابودی میکروب‌های موجود در گوشت می‌شود.

 

وی خاطر‌نشان کرد: در راستای جمع‌آوری خون ناشی از کشتار دام و جلوگیری از رهاسازی آن در محیط آزاد و تخلیه آن در مکان‌های مخصوص، نصب دستگاه اتوماتیک و پمپ خونگیری در کشتارگاه بروجرد ضروری است.
 

احمد عبدی‌زاده، معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد در این نشست اظهار داشت: شهر ستان بروجرد نخستین شهرستان در لرستان بوده که احداث پیش‌سردکن را آغاز کرده است.

 

وی افزود: در کشتارگاه بورجد با رعایت مسائل بهداشتی و تحت نظر کارشناسان و با تأیید سلامت کشتار، گوشت موردنیاز تأمین می‌شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد عنوان کرد: این کشتارگاه یکی از بهترین کشتارگاه‌های استان است که علاوه بر شهرستان گوشت موردنیاز استان و استان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند.

 

وی تصریح کرد: عرضه و توزیع گوشت باید پس از ساعات تعیین شده در بخش پیش‌سردکن انجام و از عرضه گوشت گرم جلوگیری شود که در این راستا فرهنگ سازی در بین شهروندان و قصابان ضروری است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات