رئیس آب منطقه‌ای بروجرد:

لرستان خبر: رئیس آب منطقه‌ای بروجرد گفت: نمایندگان بروجرد در مجلس باید تلاش خود را تا دریافت حق احداث سد گلرود در شهرستان بروجرد ادامه دهند.

به گزارش لرستان خبر، غلامحسین بنادری عصر امروز در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه شهری این شهرستان، اظهار داشت: با وجود ضرورت اجرای سد گلرود در بروجرد این طرح از دستور کار دولت خارج شده و باید در مقطع وزارتی پیگیری شود.

 

وی افزود: در صورتی که پروژه احداث سد گلرود عملیاتی شود علاوه بر این‌که از تشدید بی‌آبی در شمال شهرستان بروجرد جلوگیری می‌کند، این شد می‌تواند نقش مهمی در رفع بحران کم‌آبی در منطقه داشته باشد.

 

رئیس آب منطقه‌ای بروجرد عنوان کرد: با توجه به این‌که پیگیری‌ها و تلاش‌های نمایندگان بروجرد در این راستا منجر به نتیجه نشده است، در صورتی که وزیر نیرو دستور این پروژه را صادر کنند، مجددا این پروژه در دستور کار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

 

وی ضمن تأکید بر ادامه‌دار بودن روند پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای اجرایی شدن این طرح، تصریح کرد: نمایندگان باید تلاش خود را تا دریافت حق احداث سد گلرود در شهرستان بروجرد ادامه دهند.

 

بنادری با اشاره به این‌که تا 10 سال آینده تأمین آب شرب به مهم‌ترین معضل بروجرد تبدیل می‌شود، بیان کرد: با وجود این‌که منابع آبی بروجرد تأمین کننده 80 درصد آبریز سد کلان همدان هستند، تلاش می‌شود تا میزان معینی از آب این سد به روستاهای شمال بروجرد اختصاص یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود نقش مهم سد شهید بروجردی در رفع کم‌آبی در 46 روستای شمال شهرستان اما این پروژه با معارضات محلی متوقف شده است.

 

رئیس آب منطقه‌ای بروجرد گفت: با وجود از بهره‌برداری خارج شدن چاه‌های آب شهرک صنعتی بروجرد و نیز کمبود آب در این شهرک، محل جدیدی برای حفر چاه در این شهرک در نظر گرفته شده که با پیگیری‌های نماینده شهرک صنعتی نسبت به دریافت مجوز، کار عملیاتی آغاز می‌شود.

 

وی افزود: روند احداث سد آبسرده بروجرد 25 درصدی است اما اعتبارات اختصاص یافته با این پروژه اندک است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات