رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد، گفت: سهم شهرستان بروجرد در صنایع 37 درصد میزان گذشته خود در استان است با این حال بروجرد از نظر صنایع رتبه نخست استان را داراست.

به گزارش لرستان خبر، محمدمهدی شریف‌طبع عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته فرش شهرستان بروجرد شناسنامه‌دار شد.

 

وی افزود: در حال حاضر هشت کارگاه فعال و پنج کارگاه نیمه‌فعال و غیرفعال قالیبافی در شهرستان بروجرد مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد: در شهرستان بروجرد 65 واحد صنعتی در شهرک صنعتی وجود دارد که 29 واحد از آن‌ها فعال، شش واحد نیمه‌فعال و 30 واحد صنعتی غیرفعال هستند که برخی از این واحدهای صنعتی در برخی مقاطع زمانی فعال می‌شوند.

 

وی با اشاره به این‌که شهرستان بروجرد از نظر صنایع رتبه نخست استان را داراست، تصریح کرد: سهم شهرستان بروجرد در صنایع 37 درصد میزان گذشته خود در استان است در حالی که در گذشته 60 درصد از صنایع استان متعلق به بروجرد بوده است.

 

شریف‌طبع بیان کرد: نبود سرمایه در گردش، معوقات بانکی واحدها و بدهی واحدها از جمله بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شهرستان بروجرد هستند.

 

وی با اشاره به صادرات 29 میلیون دلاری شهرستان بروجرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 12 میلیون کیلوگرم تولیدات این شهرستان به کشورهای هدف شامل افغانستان، ترکیه، عراق، آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه صادر شده است.

 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت با اشاره به کاهش تخلفات صنفی در بروجرد، گفت: در حال حاضر 9 هزار و 700 واحد صنفی در بروجرد دارای پروانه هستند و هر فردی با طی دوره‌های آموزشی می‌تواند گواهی کسب را دریافت کند.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم آموزش در کارخانه‌ها و اصناف،  افزود: کارخانه نساجی بروجرد با داشتن یک هزار و 10 کارگر در چهار شیفت کاری فعال است و بیشتر کارگران آن بومی هستند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات