با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور/

لرستان خبر: امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کلنگ کارخانه ذوب آهن رومشکان بر زمین زده شد.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام مجید انصاری ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه ذوب آهن رومشکان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت، ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور است.

 

وی ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران عرصه تولید در کشور، افزود: قیمت نفت در سال 91 حدود 104 دلار و صادرات روزانه نفت دو میلیون بشکه بوده و طی دو سال گذشته قیمت به نصف این مبلغ کاهش یافت و صادرات آن به یک میلیون بشکه نفت رسید.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: با این وجود مجموع اعتبارات عمرانی در سال 91 بیش از 11 هزار میلیارد تومان بوده است و دولت توانست این اعتبارات را در سال 92 به 23 هزار میلیارد تومان و در سال 93 به 33 هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

 

وی مهار رشد تورم را یکی از سیاسیت‌های دولت عنوان و تصریح کرد: جلوگیری تدریجی از رکود، توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مهار رشد تورم یکی از سیاست‌های اساسی دولت است که با تلاش‌هایی که دولت در این زمینه داشته است توانست تورم 44 درصدی را مهار کند.

 

انصاری بیان کرد: در طی ماه‌های گذشته دولت با وجود محدودیت‌های موجود توانست نرخ تورم را به حدود 15 درصد کاهش دهد.

 

وی به رضایت رئیس‌جمهور و هیئت دولت از گزارش استاندار لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: گزارش جامع و خوبی که استاندار لرستان از ظرفیت‌ها و وضعیت استان لرستان ارائه داد سبب شد تا اعضای کابینه توجه ویژه‌ای به پروژه‌های این استان داشته باشند.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی ذوب‌آهن رومشکان را یکی از پروژه‌های مهم در لرستان عنوان کرد و افزود: دولت به دنبال گزارش ارائه شده از سوی استاندار لرستان، کمک‌های ویژه‌ای را به لرستان انجام می‌دهد.

 

وی با اشاره به اوضاع منطقه، اظهار داشت: کشور ایران منطقه حساسی واقع شده به طوری که کشورهای اسلامی در معرض توطئه قدرت‌های جهانی قرار گرفته‌اند و با استفاده از عوامل مزدور خود تلاش می‌کنند ثروت کشورهای اسلامی را به اسلحه تبدیل کنند و این اسلحه را برای نابودی زیرساخت‌های اسلام به کار گیرند.

 

انصاری بیان کرد: در این شرایط ایران اسلامی به لطف خداوند مرکز ثبات، امنیت و اعتدال در منطقه است که باید قدر این امنیت را دانست و برای تثبیت تلاش کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات