استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: ۱۸ میدان نفتی در محدوده شهرهای رومشکان، کوهدشت و پلدختر در استان لرستان شناسایی‌شده و برخی کارهای مطالعاتی نیز در رابطه با این ظرفیت عظیم آغازشده است

هوشنگ بازوند در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه ذوب‌آهن آذر پاد شهرستان رومشکان با اشاره به شناسایی 18 میدان نفتی در محدوده شهرهای رومشکان، کوهدشت و پلدختر اظهار داشت: در شش میدان از این میدان‌ها نفتی با ظرفیت 150 میلیون بشکه نفت نسبت به حفر چاه اقدام شده که با اتمام کار حفر و استخراج، نیمی از اقتصاد استان تأمین خواهد شد.

وی به توانمندی‌ها و چالش‌های شهر رومشکان اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی توانمند و تحصیل‌کرده از مزایای شهر رومشکان است.

استاندار لرستان میزان مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: دارا بودن فرهنگ کارآفرینی مطلوب‌تر نسبت به سایر مناطق استان از نقاط قوت در شهر رومشکان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه در رومشکان چندان هزینه‌بر نیست تصریح کرد: ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی نیز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در رومشکان است.

بازوند بابیان اینکه شهرستان رومشکان 16 ماه است که در تقسیمات کشوری به شهرستان تبدیل‌شده گفت: این شهرستان با فرصت‌ها و چالش‌هایی مواجه است که با تمرکز بر آنان می‌توان راه را برای ایجاد توسعه متوازن هموار نمود.

استاندار لرستان نبود زیرساخت‌های لازم به منظور حضور سرمایه‌گذار، حضور جوانان تحصیل‌کرده بیکار و مشکل کم آبی را از چالش‌های پیش روی رومشکان عنوان کرد و ادامه داد: وجود بیش از 180 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی در این شهرستان یک فرصت مناسب است تا با راه‌اندازی سد معشوره و ایجاد 12 هزار فرصت شغلی، انقلاب بزرگی در اقتصاد منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در میان دو رودخانه کشکان و سیمره قرارگرفته، اظهار داشت: اجرای سد معشوره اجتناب‌ناپذیر است چراکه بر اساس آمار کشوری میزان میانگین زمین‌های آبی در کشور، لرستان و شهرستان رومشکان به ترتیب 45، 25 و 10 درصد است. منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات