رئیس جهاد کشاورزی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ظرفیت تولید مرغ در سال 90 در بروجرد 10 هزار تن بوده این در حالی است که تولید سالانه مرغ گوشتی در این شهرستان به 17 هزار تن می‌رسد.

به گزارش لرستان خبر، رضا امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان بروجرد اظهار داشت: شهرستان بروجرد از ظرفیت خوبی برای پرورش دام و طیور برخوردار است.

 

وی افزود: با توجه به فعالیت حدود 170 واحد مرغ گوشتی در شهرستان بروجرد، شهرستان بروجرد به بزرگترین تولیدکننده مرغ گوشتی در لرستان تبدیل شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: ظرفیت تولید مرغ در سال 90 در بروجرد 10 هزار تن بوده این در حالی است که تولید سالانه مرغ گوشتی در این شهرستان به 17 هزار تن می‌رسد که این نشان از رشد 70 درصدی آن در سال‌های اخیر دارد.

 

وی تصریح کرد: از جمله عواملی که سبب افزایش رشد تولید مرغ در این شهرستان شده شامل ایجاد واحدهای تولیدی جدید، اعطای تسهیلات و وجود واحدهای خوراک دام و طیور در کنار واحدهای تولیدی است.

 

امینی بیان کرد: شهرستان بروجرد با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب بستر مناسبی را برای پرورش دام و طیور، زنبورعسل و شیلات فراهم آورده است به گونه‌ای که این شهرستان دارای زنجیره کاملی از صنعت طیور شامل واحدهای تولیدی مرغ مادر، تخم‌مرغ نطفه‌دار و مرغ گوشتی است.

 

وی با اشاره به این‌که حدود یک سوم باغات لرستان در بروجرد واقع هستند، خاطرنشان کرد: 15 هزار باغ در شهرستان بروجرد وجود دارد که در زمینه نگهداری از این تعداد باغ اقداماتی مثبتی انجام شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با وجود کاهش منابع آبی تلاش می‌شود ظرفیت باغی این شهرستان حفظ شود   به طوری که این شهرستان توانسته ظرفیت تولیدی 90 هزار تن انواع میوه را داشته باشد.

 

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم و جو در سال زراعی جاری در بروجرد 10 تا 15 تن افزایش یابد و میزان برداشت این دو محصول را به 40 هزار تن برساند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات