سفیر سوئد در ایران:

لرستان خبر: سفیر سوئد در ایران گفت: زیرساخت‌های مناسب برای صادرات قابلیت‌های بخش کشاورزی لرستان به کشور سوئد فراهم است و با وجود نیاز سوئد به واردات، بسیاری از محصولات و خدمات ارائه شده در لرستان می‌تواند به این کشور صادر شود.

به گزارش لرستان خبر، پیتر تیلر شامگاه دوشنبه در نشست مشترک خود با نمایندگان بخش خصوصی لرستان اظهار داشت: نیمی از تولید ناخالص ملی کشور سوئد به بخش صادرات اختصاص دارد.

 

وی با اشاره به این‌که واردات و صادرات در اقتصاد سوئد دارای اهمیت بالایی است، افزود: در کشور سوئد واردات و صادرات به آسانی انجام شده و اقتصاد این کشور اقتصادی باز و آزاد است.

 

سفیر سوئد در ایران بر سرمایه‌گذاری ایران در زمینه جذب گردشگران سوئدی، عنوان کرد: مردم سوئد اهل سفرهای بسیار به کشورهای خارجی هستند و صنعت گردشگری در این کشور یکی از بخش‌های رقابتی است.

 

وی تصریح کرد: کشور سوئد با توجه به آب و هوای متغیر و واقع شدن در اروپای شرقی، بخش مهمی از موادغذایی خود را از خارج از کشور تأمین می‌کند و با وجود این‌که نمی‌تواند برخی محصولات کشاورزی لرستان را تولید کند بنابراین این استان با دارا بودن استانداردهای لازم می‌تواند وارد رقابت در بازار جهانی شود.

 

تیلر ضمن تأکید بر این‌که برخی محصولات کشاورزی لرستان قابلیت صادر شدن به سوئد را دارند، بیان کرد: زیرساخت‌های مناسب برای صادرات قابلیت‌های بخش کشاورزی لرستان به کشور سوئد فراهم است و با وجود نیاز سوئد به واردات، بسیاری از محصولات و خدمات ارائه شده در لرستان می‌تواند به این کشور صادر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه داروسازی در ایران می‌توانند جهت شراکت و سرمایه‌گذاری با فعالان این عرصه در سوئد ارتباط برقرار کنند.

 

سفیر سوئد در ایران گفت: فعالان اقتصادی لرستان برای ورود به بازار کشور سوئد می‌توانند با برقراری ارتباط با سازمان هایی در سوئد، اطلاعات و قیمت محصولات را دریافت کنند تا بتوانند جهت سرمایه‌گذاری به این بازار وارد شوند.

 

وی به سخت‌گیری مردم سوئد نسبت به موادشیمیای موجود در موادغذایی، افزود: مردم سوئد نسبت به سلامت موادغذایی اهمیت بالایی قائل هستند و در این زمینه برای دریافت محصول سالم و ارگانیک حاضرند هزینه بیشتری بپردازند.

 

تیلر به دیدار روز گذشته خود با استاندار، نماینده ولی‌فقیه در لرستان به عنوان یک روز آموزشی اشاره و عنوان کرد: از رئیس اتاق خرم‌آباد برای فراهم کردن شرایط سفر به لرستان تشکر می‌کنم و امیدوارم امروز نیز با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری لرستان بیشتر آشنا شوم.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات