تسهیلات قانونی به تولید کنندگان پرداخت نشده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر صنایع و کارخانه های داخلی کشور که خیلی هایشان جزء برند های معتبربوده و کالایشان بهتر از مشابه خارجی است، با بحران مواجه شدند

به گزارش لرستان خبر، ناصر عاشوری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت  از بخش تولید غافل بوده  و در حال حاضر تولید کنندگان با موانع جدی مالی مواجه هستند، گفت: در برنامه ی پنجم توسعه و در لوایح دولت قرار بود برای حمایت از تولید کنندگان داخلی، 30 درصد منابع در آمد نفتی به تولید کنندگان اختصاص پیدا کند که متاسفانه نه در دولت گذشته و نه در دولت فعلی این کار انجام نشده است.

 

عاشوری با اشاره به مشکلات مالی تولید کنندگان داخلی افزود: با توجه به اینکه برخی از صنایع کشور با بحران مواجه اند سیاست های حمایتی از آنها در برنامه ی پنجم توسعه و همچنین در مجلس و لوایح دولت گنجانده شده  که یکی از آنها تخصیص 30 درصد منابع مالی درآمد نفت به صنایع بوده که متاسفانه نه دولت قبلی و نه دولت فعلی به این موضوع عمل نکرده اند.     

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید از تولید کنندگان داخلی حمایت نمود و تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار داد، اظهار کرد: در حال حاضر صنایع و کارخانه های داخلی کشور که خیلی هایشان جزء برند های معتبربوده و کالایشان بهتر از مشابه خارجی است، با بحران مواجه شدند و یک شبه دلار 1000 تومانی  3000 تومان شد. درست است که بسیاری از این تولید کنندگان  متعلق به اشخاص بوده اما همین ها در اقتصاد،  تولید ملی و اشتغازایی کشور سهم دارند و ما باید دست آنها را بگریم و از بحران خارج کنیم تا زمین نخورند اما متاسفانه دولت ها گوش شنوا نداشتند.

 

عاشوری در ادامه اضافه کرد: اخیرا گفته شده که دولت می خواهد به صنایع کمک کند و ما هم اعتقاد داریم که  دیر نشده و برای اشتغال پایدار و تولید ملی، دولت و سیستم بانکی کشور باید  کمک کند چرا که  اینها مال این کشور بوده و برای این مملکت کار می کنند. برخی از این صنایع 50 سال 60 سال تجربه  و سابقه کار دارند و  قبلا  هم تسهیلات گرفته و باز پرداخت کرده اند،  حالا اگر یک  یا چند نفر این تسهیلات را بر نگردانده اند، دیگران نباید به آتش آنها بسوزند.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خود کفایی و اقتصاد مقاومتی،  تصریح کرد:  مقام معظم رهبری همواره تاکید نموده اند که باید به توانمندی های داخلی توجه شود.

 

ایشان در سخنرانی که اخیرا در دیدار با نمایندگان محترم مجلس داشتند به یکی از مصوبات مهم که همین قانون رفع موانع تولید بود اشاره فرمودند.  واقعیت امر این است که ما باید تمام نگاه مان در حوزه اقتصادی و بحث تجارت و تولید به توانمندی های داخلی معطوف باشد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر شرایط تولید در داخل کشور بهبود یابد بسیاری از مردم به استفاده از کالا های داخلی ترغیب خواهند شد، تصریح کرد: نباید همه چیز  در تولید، اقتصاد، صنعت و کشاورزی را به تحریم ها ربط دهیم و بگوییم اگر توافق انجام شود ایران گلستان خواهد شد. ما ده ها پارامتر اقتصادی و منابع غنی داریم که متاسفانه به آنها بی توجه هستیم. اگر تحریم ها برداشته شود چه بهتر، یک ظلم بزرگی  برداشته شده اما ما باید به سمت خود کفایی پیش برویم و اینکه اگر کل دنیا هم ما را تحریم کرد، باز بتوانیم نیاز های مردم را بر طرف کنیم.

 

عاشوری در ادامه افزود: درست است که ما با محدودیت و معذوریت هایی مواجه هستیم.  محدودیت هایی که به خاطر کاهش منابع در آمدی ایجاد شده اما باید با اتکا به ظرفیت ها و جوانان تحصیل کرده خود، سعی کنیم این موانع را از پیش روی برداریم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: به طور مثال اگر ما بخش معدن را حمایت کنیم و موانع پیش روی این صنعت را بر طرف کنیم، جزء چهار، پنج کشور اول دنیا خواهیم بود. در حوزه گردشگری هم با وجود اینکه کشور ایران  بر اساس آمار های سازمان های بین المللی جزء 10 کشور برتر دنیا  از دو منظرمنابع طبیعی و میراث فرهنگی - تاریخی است اما متاسفانه بر اساس همین آمار جزء 100 و سی و ششمین کشور در بهره گیری از این صنعت به حساب می آییم.

 

 

 

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات