معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: از میزان 140 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال گذشته 102 میلیارد تومان پرداخت شده و 18 میلیارد تومان و 17 میلیارد تومان از آن به ترتیب در دست بررسی و اعلام وصول هستند.

به گزارش لرستان خبر، علی‌هادی چگینی ظهر امروز در جلسه جمع‌بندی تسهیلات توسعه‌ای صندوق ملی که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از میزان 140 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال گذشته 102 میلیارد تومان پرداخت شده و 18 میلیارد تومان و 17 میلیارد تومان از آن به ترتیب در دست بررسی و اعلام وصول هستند.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش بانک‌ها در جذب اعتبارات استان، افزود: از طریق صندوق توسعه ملی علاوه بر این مقدار اعتبارات 50 میلیون دلار و پنج میلیون یورو به استان اختصاص یافت که 400 میلیون تومان از آن به حساب بنیاد شهید لرستان واریز شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان عنوان کرد: در سال گذشته 84 میلیارد تومان توسط جهادکشاورزی، 40 میلیارد تومان از سوی صنعت معدن و تجارت استان و هشت مییلارد و 800 میلیارد تومان توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگردی استان اعلام وصول شده است.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که سیاست استاندار لرستان تقویت بخش خصوصی در استان است، تصریح کرد: مدیران عامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرای باید تکریم سرمایه‌گذار را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

چگینی به جذب اعتبارات بانک‌های استان از این صندوق اشاره و بیان کرد: بانک کشاورزی 63 میلیارد تومان، صنعت و معدن 30 میلیارد تومان، سپه 16 میلیارد تومان، توسعه تعاون 10 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی جذب اعتبار کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: بانک صادرات هشت میلیارد تومان، رفاه هفت میلیارد تومان و پست بانک سه میلیارد تومان، بانک انصار 50 میلیون دلار و بانک توسعه تعاون سه میلیون یورو و بانک ثامن دو میلیون یورو سال گذشته از طریق صندوق توسعه ملی جذب کرده‌اند.

 

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این نشست اظهار داشت: مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی، تولیدی و اقتصادی در استان معوقات اقساطی خود را به بانک‌ها پرداخت کنند.

 

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در راستای جذب اعتبارات تعیین شده در صندوق توسعه ملی تلاش کنند و به صورت هفتگی گزارشات عملکردی خود را به استانداری اعلام کنند.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: در سال گذشته استان لرستان 140 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است که این میزان تسهیلان نسبت به سال 92 رشد 17 درصدی داشته است.

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه جذب اعتبارات سال گذشته، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه طرح‌ها و جذب اعتبارات بیشتر در فرصت باقی‌مانده اقدام کنند.

 

بازوند اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی را برای استان در سال گذشته خوب ارزیابی و بیان کرد: بانک‌ها موظف هستند که برنامه جذب اعتبارات امسال را از صندوق توسعه ملی با جدیت پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات