لرستان خبر: شامگاه شنبه با حضور جمعی از مسئولان نخستین واحد پیش سردکن گوشت لرستان در کشتارگاه بروجرد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش لرستان خبر، احمد عبدی‌زاده شامگاه شنبه در آئین بهرهبرداری از واحد پیش سردکن کشتارگاه شهرستان بروجرد اظهار داشت: احداث پیش‌سرد کن در بروجرد نخستین بار در استان لرستان انجام می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به این‌که استفاده و نگهداری گوشت گرم زمینه را برای رشد میکروب‌ها فراهم و سلامت گوشت را تهدید می‌کند بنابراین استفاده از پیش سرد کن علاوه بر منطبق بودن بر موازین بهداشتی سبب می‌شود که گوشت تازه در سلامت حداکثری نگهداری شود.

 

معاون خدمات شهری شهردار بروجرد بر اطمینان کامل از سلامت گوشت در استفاده از پیش سردکن اشاره و عنوان کرد: با نگهداری گوشت در پیش سردکن کشتارگاه  با جلوگیری از رشد میکروب‌ها شرایط برای خرید و فروش گوشتی کلملا سالم فراهم می‌شود.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم توجیه قصابان نسبت به مزایای پیش سردکن، تصریح کرد: با توجه به این‌که برای دستیابی به گوشت سالم نگهداری گوشت در زمانی معین در پیش سردکن ضروری است بنابراین با توجیه قصابان نسبت به این موضوع باید از مشارکت آن‌ها برای بهره‌وری بهتر در این زمینه بهره جست.

 

عبدی‌زاده بیان کرد: استفاده از واحد پیش سردکن می‌تواند گام مؤثری برای توانمندسازی کشتارگاه بروجرد و تبدیل آن از نیمه‌صنعتی به کشتارگاهی صنعتی است.

 

وی کشتارگاه بروجرد را یکی از بهترین کشتارگاه‌های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و قصابان در پرهیز از خرید و فروش گوشت گرم کمک کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات