رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: شرکت‌ها و کارخانجات باید در زمینه جذب نیرو با مراکز کاریابی همکاری داشته باشند.

به گزارش لرستان خبر، کامران فرشید ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد اظهار داشت: افزایش سن فارغ‌التحصیلان بیکار در شهرستان بروجرد به دغدغه‌ای مهم برای این شهرستان تبدیل شده است.

 

وی افزود: 17.2 درصد نرخ بیکاری بوده که در سال گذشته برای استان لرستان اعلام شده است اما احتمالا این آمار با وجود افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان بروجرد بیشتر باشد.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که نرخ بیکاری پس از رصد از سوی استانداری به شهرستان‌ها اعلام می شود، عنوان کرد: سه مرکز کاریابی در شهرستان بروجرد با هدف تأمین نیروی کار فعال هستند.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که شرکت‌ها و کارخانجات باید در زمینه جذب نیرو با مراکز کاریابی همکاری داشته باشند، تصریح کرد: این مراکز در راستای تأمین نیرو در بخش‌های کارگاهی، اصناف، تولیدی و خصوصی تأسیس شده‌اند.

 

فرشید بیان کرد: کارخانجات و مراکز تولیدی موظفند که نیروهای بومی را جذب کنند و از استخدام نیروهای فاقد تخصص و غیربومی خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی برای بررسی اسناد و مدارک مدیران بومی تشکیل شده و با شناسایی افراد متخصص آن‌ها به مدیران کارخانجات معرفی می‌شوند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: استخدام‌های دولتی از طرق سامانه دولت و گزینش انجام می‌شود و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در آن تصرفی ندارد.

 

وی افزود: کارفرمایان باید حداقل یک سال بیمه کارگران را به حساب بیمه تأمین اجتماعی واریز کنند تا آن‌ها در صورت برکناری از کار بنا به هر دلیلی بتوانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/پ

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات