مدیرکل کمیته امداد لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: شهرستان بروجرد در سال‌های گذشته رتبه برتر اشتغال‌زایی برای مددجویان را در استان داشته است اما این رتبه در سال گذشته در مقایسه با سایر شهرستان‌های به رتبه‌های پایین کاهش یافته است.

به گزارش لرستان خبر، ولی‌الله منتظری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بروجرد در زمینه اعطای تسهیلات خودکفایی به مددجویان با وجود منابع مالی تنها 33 درصد از این منابع را توانسته جذب کند.

 

وی به عدم همکاری مطلوب برخی بانک‌های بروجرد در زمینه اعطای تسهیلات به مددجویان اشاره کرد و افزود: شهرستان بروجرد در سال‌های گذشته رتبه برتر اشتغال‌زایی برای مددجویان را در استان داشته است اما این رتبه در سال گذشته در مقایسه با سایر شهرستان‌های به رتبه‌های پایین تنزل یافته است.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان پایین بودن جلسات در زمینه اشتغال‌زایی را در شهرستان بروجرد بر کاهش جذب منابع مالی برای مددجویان مؤثر دانست و عنوان کرد: با این وجود برخی شهرستان‌های با منابع مالی پایین و کم‌جمعیت در زمینه اشتغال‌زایی برای مددجویان جدب مالی 90 درصدی داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: درخواست بیش از دو ضامن برای وام‌های کمتر از 15 میلیون تومان و عدم رعایت برخی قوانین بانکی و نیز عدم تعامل مسئولان بانک‌ها در کاهش ارائه و جذب این تسهیلات توسط مددجویان مؤثر بوده است.

 

منتظری از اختصاص 50 درصد بیمه اشتغال برای پایداری اشتغال مددجویان خبرداد و بیان کرد: در راستای معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان بروجرد یک میلیارد و 300 میلیون تومان از سه میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته، جذب شده است.

 

علی معظمی‌گودرزی، مدیر کمیته امداد امام خمینی بروجرد در این نشست اظهار داشت: 135 طرح از میان 421 طرح خودکفایی معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی، تسهیلات دریافت کردند.

 

وی افزود: کمیته امداد بروجرد با ارائه طرح‌های مطلوب از نظر کارایی رتبه برتر را در میان سایر شهرستان‌ها دارد اما عدم همکاری برخی بانک‌های عامل سبب پایین آمدن رتبه این شهرستان در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان شده است.

 

مدیرکمیته امداد بروجرد عنوان کرد: با وجود این‌که کمیته امداد آمادگی معرفی افراد به بانک‌ها را به منظور جایگزین اعطای تسهیلات دارد اما تنها بانک ملی در زمینه طرح‌های جایگزین همکاری مطلوب داشته است.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته 45 نفر از سوی بانک ملی و 26 نفر از سوی بانک صادرات موفق به دریافت تسهیلات خوداشتغالی شدند.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات