معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون استاندار لرستان گفت: در سطح استان لرستان یک هزار و 290 تلمبه غیرمجاز وجود دارد که تا پایان سال تمامی آن‌ها جمع‌آوری می‌شود و از سویی کنتورهای آب بر روی تمامی چاه‌ها و تلمبه‌های مجاز نصب می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، محمد اصلانی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت رودخانه کشکان اظهار داشت: کشاورزان مهاجر با حضور در استان و کشت محصولات آب‌دوست سبب کاهش ذخایر آبی استان شده‌اند.

 

وی افزود: این مهاجران در چند سال اخیر از استان‌های دیگر به لرستان مهاجرت و اقدام به کشاورزی نموده‌اند که باید در راستای حفظ منابع آبی استان سال آینده از حضور آن‌ها در بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باید ممانعت جدی از کشت محصولات آب‌دوست نظیر برنج و هندوانه، ذرت و خیار و نیز کشت‌های پاییزه به عمل آید.

 

وی فرهنگ‌سازی را از برخورد با متخلفان در مصرف آب مؤثرتر دانست و تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران و افرادی ذی‌ربط باید نسبت به توجیه کشاورزان و باغداران در زمینه نوبت‌دهی در توزیع مناسب آب و مشارکت‌دهی آن‌ها در این راستا اقدام کنند.

 

اصلانی بیان کرد: در سطح استان لرستان یک هزار و 290 تلمبه غیرمجاز وجود دارد که تا پایان سال تمامی آن‌ها جمع‌آوری می‌شود و از سویی کنتورهای آب بر روی تمامی چاه‌ها و تلمبه‌های مجاز نصب می‌شود.

 

وی از تعیین پلیس آب خبرداد و خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از ساخت‌و‌ساز در حریم رودخانه‌ها و بهره‌برداری غیرمجاز از آب مجوزهای لازم از محاکم قضایی برای پلیس آب تا 10 روز آینده دریافت می‌شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به جلوگیری از کشت هرگونه محصول در بستر رودخانه، گفت: کشاورزان در جهت استفاده بهینه از آب باید الگوی کشت مناسب داشته باشند و استفاده‌کنندگان از آب باید نسبت به استفاده بهینه از آب تعهد محضری بدهند.

 

وی بر عدم ایجاد وقفه در روند احداث سدها در استان تأکید کرد و افزود: با توجه به این‌که سدها وسیله مناسبی در ذخیره آب در فصل پرآبی برای فصول کم‌آب هستند، بنابراین نباید در احداث آن‌ها وقفه‌ای ایجاد شود.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات