مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

لرستان خبر: مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در سال زراعی گذشته حدود 65 هزار تن محصول از باغات شهرستان بروجرد برداشت شده است.

به گزارش لرستان خبر، رضا امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان بروجرد اظهار داشت: در سال زراعی گذشته حدود 65 هزار تن محصول از باغات شهرستان بروجرد برداشت شده است.

 

وی با اشاره به این‌که افزایش تعداد باغات بارور در بروجرد تکرار میزان برداشت سال گذشته را متحمل کرده است، افزود: آغاز برداشت محصولات باغی امسال از اواخر خردادماه بوده و تاکنون نیمی از باغات برداشت شده‌اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: بخشی از محصولات باغی شهرستان به دلیل سرمای اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری دچار خسارت شدند.

 

وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت محصولات باغی را انگور، گردو و سیب پاییزی شامل می‌شود که سیب و هلوی پاییزی و برخی اقلام انگور جزء آخرین محصولات برداشت باغات در مهرماه هستند.

 

امینی بیان کرد: حدود پنج هزار و 800 تن از سطوح باغات شهرستان را سیب گلاب تشکیل می‌دهد که تاکنون حدود 80 درصد از آن برداشت شده است.

 

وی به سطح کشت 605 هکتاری باغات بارور بروجرد اشاره و خاطرنشان کرد: از این میزان کشت یک هزار و 900 تن مربوط به باغات گیلاس، 12 هزار و 500 تن مربوط به باغات هلو و یک هزار و 500 تن آلو و دو هزار و 200 تن شلیل است.

 

مدیر جهادکشاورزی بروجرد گفت: 700 تن زردآلو و 490 تن آلبالو در باغات کشت شده که تاکنون حدود 80 درصد آلبالو برداشت شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر از میزان هشت هزار هکتار سطح  زیرکشت باغات بارور شهرستان بروجرد، برداشت محصول ادامه داشته و در حال انجام است.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات